Re: uszkodzony boot sektor

Autor: Jarek (pankot_at_tlen.pl)
Data: Sat 05 Oct 2002 - 09:51:50 MET DST

Użytkownik "to_tylko_ja" <adres_at_antyspamowy.pl> napisał w wiadomości
> Witam..
> Mam maly problem z dyskami. Oba(bo sa dwa :) ) hm..maja uszkodzony
> boot sektor nie mam pojecia jak to sie stalo..wczesniej dyski te
> pracowaly dlugi czas..bez bledow..teraz nie mozna ich sformatowac
> systemowym Formatem. Czy istnieje jakis sposob na sformatowanie ich..?
> moze jakis program .?
> Z gory dzieki za rady.

62. P: ratowanie uszkodzonego dysku
O: Czasami w wyniku działania wirusa lub nieszczęśliwego wypadku nasz dysk
twardy zostaje uszkodzony w taki sposób , że nie pomaga nawet jego
formatowanie i zakładanie partycji od nowa. Można wtedy próbować ratować się
formatując go pod Linuxem lub Amigą , a potem znów pod pecetem. Jeśli nie
mamy takich możliwości lub to zawiodło zostaje jeszcze inny sposób.

Robimy sobie dyskietkę startową, dogrywamy do niej plik debug.exe
robimy: fdisk /mbr
Jak nie pomoże to piszemy:
debug
po uruchomieniu debuga pojawi się prompt "-"
piszemy:
f 9000:0 200 0
uruchamiamy assembler pisząc
(i naciskamy enter ;-)
piszemy w assemblerze:
mov dx,9000
mov es,dx
xor bx,bx
mov cx,0001
mov dx,0080
mov ax,0301
int 13
int 20
teraz naciskamy <enter> aby zakończyć edycję
naciskamy:
aby uruchomić program. I jak nie zrobiliśmy żadnego błędu wyświetli nam , że
program
prawidłowo zakończył swoją pracę i wrócił do dosa (coś w tym rodzaju).
Teraz piszemy:
i robimy restart komputera. I mamy czysty MBR czyli problem z głowy o ile
mamy trochę szczęścia.
z http://trzepak.net/faq/index.shtml

moze to pomoze lub poszukaj programu do robienia Low Level Format na stronie
producenta dysku (dla innych dysków moga być inne programy) ale to chyba
ostatnia deska ratunku jak już nic nie pomoże tak że się z tym nie śpiesz
,podobno low level format moze trwac parę godziń - nie wiem dokładnie ne
znam nikogo kto by cos takiego robił