Re: abit be6 + baracuda IV 80GB

Autor: Wonder (wonderS34_at_poczta.fm)
Data: Thu 31 Oct 2002 - 11:23:40 MET

> Barracudy są ogólnie znane z bardzo kiepskiej współpracy z
> kontrolerami typu RAID wbudowanymi na płycie.

Cześć.
Właśnie przetestowałem sobie Barracudę IV na kontrolerze ATA66
wbudowanym w chipset KT133. Ten test to kopiowanie pliku
o rozmiarze 239,5MB z jednej partycji dysku na drugą. Kontroler
ATA66, dysk ustawiony na 66MB/s. Czas kopiowania=23,79 s.
A teraz ATA100 RAID i dysk przełączony w tryb 100MB/s.
Czas kopiowania ( w tych samych warunkach) =3 min i 23,03 s.
Czasy mierzyłem stoperem, więc plus minus 0,1 s. No i bios
kontrolera w wersji 1.11.0402 (bios płyty A9), oraz bios
kontrolera 2.34 (też z biosem płyty A9). Sterowniki do HPT370
w wersji 2.31 i 2.34. Tak czy inaczej B IV na HPT jest
o trzy minuty wolniejsza. Aha, płyta to ABIT KT7-RAID.
Barracuda pracuje w trybie "silent".

Wonder