Re: CDR 800MB - mam problem.

Autor: Maciej \ (abraham_at_somewhere.in.pl)
Data: Thu 03 Oct 2002 - 17:43:47 MET DST

Użytkownik "Marek Szymański" <maras_at_cso.com.pl> napisał w wiadomości

> Ostatnio mając potrzebę wypalenia ok. 800MB danych wrzuciłem do
> nagrywarki odpowiednią płytę (90min, 800MB). Nagrywarka to najnowszy
> LiteOn 48/xx/xx... oprogramowanie najnowsza wersja Nero.
Yup

> W informacjach o sprzęcie było, że potrafi obsługiwać płyty do 99min,
> więc pomyślałem, że 90min. to pikuś
Bo jest

> otóż okazało się, że nie jest to
> takie proste. Nero w informacji o nośniku pokazywał uparcie, że jest
> to nośnik 700MB.
Gdyz tyle(700MB) i TYLKO TYLE przewiduje standard dla nosnika
CD, pojemosci 800 i 870 go przekraczaja.

> Po włączeniu overburningu dało się wypalić
Ktory trzeba uruchomic by wypalac "niestandardowe" plyt

> ale potem były problemy z odczytem.
Z "winy" czytnikow, gdyz nie kazdy czytnik CD lub DVD potrafi plyte 800 czy
870 MB odczytac, poniewaz pojemnosci te wykraczaja poza przyjeta norme.

Obsluga tych pojemnosci przez czytnik zalezy wylacznie od dobrej woli
producenta tegoz czytnika.

> Czy to tak ma być, że taki płyty
> powyżej 700MB trzeba wypalać na overburningu (trochę to nie bardzo
> wygodne, bo tylko w trybie "disk at once")
Tak, musi

> czy może Nero nie
> przewiduje tak dużych płyt ?
Jest to niezalezne od oprogramowania, by uzyskac w JAKIMKOLWIEK
programie pojemnosci powyzej 700 MB konieczny jest overburning.
> FAQ na stronie Nero nic o tym nie mówi > :-(

Ale FAQ na stronie www.cdrinfo.pl mowi. Oraz artykuly o plytach 800 i
870 BM

--
AbrahaM
Artificial Biomechanical Replicant Assembled for Hazardous Assassination and