Wydajność urządzeń - ale tak bardziej praktycznie

Autor: newdatauser00_at_poczta.onet.pl
Data: Tue 29 Oct 2002 - 23:38:56 MET

Pytanie natury bardziej praktycznej - otóż rozumiem iż żadne z urządzeń typu
HDD, CD-ROM, nagrywarka nie jest w stanie w pełni wykorzystać magistrali jaką
mu podsunę ( na przykład ATA-100 ).
Gdzieś czytałem że potrafią one obsłużyć odpowiednio:
- HDD - około 20 MB/s
- CD-ROM - około 5 MB/s
- nagrywarka - około 2 MB/s
Czy to prawda ??
Obecnie mam IBMa DJNA z 2 MB cache - czy są jakieś dyski w standardzie, które
mają więcej cache / są bardziej wydajne - bo na swoim obserwuję czasami lekkie
zakrztuszenia, szczególnie podczas wykonywania kopii zapasowych ( kopiowanie w
obrębie tego samego dysku ) dużej ilości małych plików ( powiedzmy 2000 plików
z procedurami mających około 2-6 KB ), jak również przy kopiowaniu bazy danych
( 1 extent wielkości 1 GB ).
A może rozważyć zakup jakiegoś kontrolera SCSII 160 i dysku Seagate z 8MB
cache / 10000 obrotów ( tyle że to dość drogie rozwiązanie ) ?.
Na ile SCSII bardziej/mniej obciąży mi podczas tych prac system ( to znaczy czy
będzie tak jak teraz że system czasami nie chce na pinga odpowiedzieć jeżeli
akurat wykonuję szyką kopię zapasową - a może będzie jeszcze gorzej / lub
znacznie lepiej ) ??

Pozdrawiam
Paweł