Re: Wyciszanie komputera

Autor: benek (benek.benek_WYTNIJTO__at_wp.pl)
Data: Tue 29 Oct 2002 - 20:16:06 MET

> Cześć. Zastanawiam się jak najbardziej wyciszyć swój komputer. Sprawdziłem
> wszystkie wiatraki i doszedłem do wniosku, że najgłośniejszy jest wiatrak
od
> procesora (jak pracuje tylko wiatrak na zasilaczu jest na tyle cicho, że
nie
> przeszkadza mi to). Mam AMD Duron 1200MHz (płyta ECS K7S5A). Siedzi na nim
> wiatrak Titan. Co moglibyście polecić zamiast niego? A może posmarować
> radiator smarem WD40 (albo jakoś tak)? Dużo to da? Ktoś już to robił? A
może
> [...]

po 1 - archiwum grupy (np na Googlach) bo bylo o tym z milion razy
po 2 - LOL za smarowanie radiatora WD40 - ten srodek ma wlasciwosci
pentracyjne - pozwala usunac kurz i inne "nieczystosci" - do smarowania to
polecam jakis smar moze byc maszynowy, ostatnio kumpel dawal olej
samochodowy (doslownie kropelke i to tez jest niezle) - a tak BTW to wiesz
gdzie zapodac taki smar - pod naklejka jest (czasem nie ma) zawleczka a pod
nia rdzen wentylatorka - tam dajesz nieiwelka ilosc smaru - jakby co to tu
jest fajny artykulik o rozkladaniu i smarowaniu wentylatorkow
http://shadow1online.w.interia.pl/testy.html
po 3 - co konkretnie za odglos wydaje z siebie ten wentylator od Titana - bo
zdazaja sie "walniete" wentylatorki ktore od nowosci terkocza ?
po 4 - to po mozesz zdjac grilla i dac podkladki gumowe (np z detki
rowerowej/samochodowej) miedzy radiator a wentylator, lub nawet przykleic go
silikonem itd
po 5 - jak to niewiele da to mozesz jeszcze zwolnic wentylatorek - opornik,
stabilizator napiecia, dioda zenera (od dupy strony) lub gotowiec czyli
FanMate1 od Zalmana - ale nie zwalnaj za bardzo bo temp. za bardzo
wzrosnie - IMHO 9-10V bedzie OK
po 6 - czy miedzy procka a radiator dales jakas paste (nawet zwykla
silikonowa typ H, choc w komplecie z Titanem powinna byc jakas "srebrna") ?
po 7 - jezeli cos zaslania wentylator (np masz obudowe z pionowo
umieszczonym zasilaczem) - to zawsze bedzie glosny - zmniejsza sie opor
powietrza i automatycznie wentylator szybciej pracuje (bo "mieli" bez
sensu) - trzeba usunac przeszkode (np wywalic zasialcz na zewnatrz obudowy)
po 8 - jeszcze raz polecam przegladnac archiwum grupy

pozdrawiam