Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl._!_!_!_)
Data: Tue 29 Oct 2002 - 17:08:37 MET
Marek Lisiowski wrote:
> W zasadzie tylko zastosowania wymagające przetwarzania bardzo szerokiego
> strumienia danych (szeroko pojęte multimedia) wymaga wzrostu szybkości i
> mocy przetwarzania, ale i tu koniec wydaje się bliski. Sądzę, że
> niedługo wyłącznie nieodparta chęć posiadania czegoś najnowszego (lub
> zużycie fizyczne) będzie motorem wymiany sprzętu i producenci będą
> musieli wymyślić coś innego niż wyścig na zegary.
Mocy obliczeniowej jak dla biura to jest dostatek, ale gry, obróbkę
mutlimediów, grafikę 2D i 3D i podobne jeszcze mogą napędzać rynek.
Dopóki w grze 3D nie zobaczę realistycznego obrazy podczas przedzierania
się przez krzaki w lesie, to w "bliski koniec" nie uwierzę ;-)
Gonienie za gigahercami jest najprostsze, ale man nadzieję że przyjdzie
czas, kiedy powszechne będzie pisanie aplikacji w wersji do obliczeń
równoległych i wtedy "kopa" dostanie rynek maszyn wieloprocesorowych.
Niestety efektywne programowanie równoległe nie jest łatwe, a debugowanie
takiego czegoś stawia wyzwania i uczy pokory ;-) Póki co to mamy do
czynienia głównie z liczeniem na "autoparallelism", realizowany w procku
za pomocą kolejkowania do równoległych potoków.
-- Pozdrówka, Artur
To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Wed 19 May 2004 - 01:47:37 MET DST