Re: Monitory po raz kolejny

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Tue 29 Oct 2002 - 14:36:25 MET

Użytkownik "Samotnik"...
[...]
> W 19" Ultraflat Dot Trio, w 17" SuperBright Diamondton NF. Jestem
> programistą/administratorem, znasz te klimaty

Bezsenne noce przy szumie serwerów i nerwowe pytania "Czemu to do q.
nędzy jeszcze nie działa...;)
Już wiem, dlaczego taki nick: "Samotnik" :)

> - trzeba zmieścić dużo linijek
> tekstu czcionką o rozsądnej wielkości. Mojego 15" mam już dosyć,
pomóż mi zatem,
> sprocket ;), tu masz opisy:
>
> 19" - http://www.nec.a3.pl/opisy/nec/95f.htm
> 17" - http://www.nec.a3.pl/opisy/nec/fe791sb.htm

No i jasne, 95F to stary model z udającym plaskacza kinolem typu
"bania" i parametrami godnymi 17"...
Sam musisz popatrzeć na obraz, tu zbyt dużo zależy od egzemplarza...
Ale pomyślałbym o jakimś LCD, ostrość obrazu nieosiągalna dla CRT, do
takiej roboty są idealne...A jeśli CRT hmm. Iyama, Eizo, a z tańszych:
LG. Ale musisz się osobiście pofatygować do sklepu, włączyć
rozdzielczość w jakiej zamierzasz pracować, ustawić odświeżanie 100 Hz
(nie mniej !) i dokładnie obejrzeć obraz, zwłaszcza w rogach.
Najlepiej napisz program rysujący niezbyt gęstą białą siatkę na
czarnym tle. Jeśli obraz jest ostry (kolory nie odjeżdżają), nie drga
i geometria jest jak trzeba, to jest moniek, którego potrzebujesz :).
A jeśli chodzi o parametry, to najważniejsze jest pasmo wizyjne
(minimum 200 MHz, im więcej, tym obraz ostrzejszy w wyższych
rozdziałkach), i odchylanie poziome (jeśli chcesz 1600x1200, to ok 125
kHz będzie OK, dla 1162x864 wystarczy ok 90 KHz). Plamka im mniejsza,
tym lepiej: 0.22-0.24 to niezły wynik.
Tego nie da się wytłumaczyć, na to trzeba popatrzeć :)

pozdro...

Rafał Bartoszak sprocket_at_sys.pl