Re: chłodzenie Athlona

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Thu 03 Oct 2002 - 12:01:31 MET DST

On Thu, 03 Oct 2002 11:09:53 +0200, Radoslaw Sokol <rsokol_at_magsoft.com.pl>
wrote:

>Przy nominalnej prędkości może spowodować przegrzewanie
>się procesora. Lepiej już dołożyć układ regulujący obroty
>w zależności od temperatury.

Może się spalić, czy tylko "zawieszać"? Kiedyś zdjąłem wentylator z jakiegoś
Pentium 100, a radiator był malutki i komputer czasem się wieszał, ale nic
się trwale nie uszkodziło.

>BTW to Athlon 1600+ czy 1600 MHz w końcu? ;)

Athlon 1600+, wiem, że tych megaherców jest mniej :)

Coś muszę zrobić z tym komputerem, zmontowałem go wczoraj wieczorem i jestem
mocno rozczarowany, ten hałas to tragedia, nie mogę przy takim czymś
siedzieć. Stary P200 tak wyciszyłem, że praktycznie go nie słychać, a ten
nowy chodzi jak ruski odkurzacz.

Ktoś się orientuje jaki mniej więcej jest pobór mocy takiego zestawu:

- płyta ECS K7SEM (svga+lan+muzyka), Athlon 1600, 256MB DIMM
- dysk Barracuda IV 40GB
- cdrom (praktycznie nieużywany, ale oczywiście podłączony do zasilania)
- streamer QIC150, używany pół godziny dziennie

Myślę, żeby wyjąć zasilacz na zewnątrz, zdjąć z niego obudowę i zamocować
jakoś pionowo, tzn., żeby powietrze swobodnie przepływało wokół tych
radiatorów w środku, czy to dobry pomysł? Jak obciążenie jest dużo mniejsze
od możliwości zasilacza, to chyba powinno działać, nie?

Paweł