Re: Stary monitor - nowy klopot

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl._!_!_!_)
Data: Mon 28 Oct 2002 - 00:45:36 MET

Zdzisław wrote:

> Mam monitor GoldStar 1460, dotychczas (grafika S3 płytka z provkiem
> 133) miałem tak zrobione, że gdy zmieniałem rozdzielczość z 640x480 na
> 800x600 obraz ładnie się rozciągał. Teraz mam nowy komputer z grafiką
> RIVA 128 i prockiem 800, a obraz po przełaczeniu "kurczy sie. Czy jest
> jakiś sposob aby po zmianie rozdzielczości z 640x480 na 800x600 obraz
> sam się "rozciągał"

Rozumiem, że monitor jest "analogowy" i nie zapamiętuje ustawień, lub
zapamiętuje za mało. Musisz znaleźć sposób, żeby zmienić domyślne timingi
w sygnale wychodzącym z karty (podregulować czas wygaszenia i powrotu
plamki). Pod Linuxem pisze się po prostu stosowne ModeLine, pod Windowsem
można użyć PowerStripa, czasem ze sterownikami do kart jest też soft do
ustawiania pozycji i rozmiarów obrazu niezależnie od ustawień monitora.

--
Pozdrówka,
        Artur