Re: Kopiowanie dyskietki systemowej

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl._!_!_!_)
Data: Mon 28 Oct 2002 - 00:36:35 MET

adasiek wrote:
> wlasnie zglupialem; ale postanowilem sprawdzic i ...
> .. mam racje;
> w przypadku ms-dos 7.xx /czyli np. z windy98/ wystarczy skopiowac na
> dyskietke wszystkie pliki systemowe, tzn "io.sys" i to wystarczy;

Wydawało ci się :-P

> nie rozumiem? odkad pamietam zawsze kopiowalem dyskietki systemowe
> plik-po-pliku nortonem commanderem; czy sugerujesz ze NC wspiera zapis
> do boot-sectora;

Nie użyłeś _czystej_ dyskietki. Po prostu poprawny BootSektor tam już
był. Mógł przetrwać parę lat nawet. Mógł być tam nawet zanim wszedłeś w
posiadanie tej dyskietki. Mógł to być boot sektor od innej wersji
DOS/Windows.

Zauważ, że jak w BIOSie jest pierwsza w kolejności do boota stacja
dyskietek to albo komp napisze, że nie może się zabootować i żabyś włożył
coś lepszego, albo poszuka następnego dysku do zabootowania, albo
zawiśnie bo był boot sektor, ale jakoś nie było DOSowych plików
startowych. Nie pamiętam tylko, czy któreś z tych plików muszą się
zaczynać w konkretnych sektorach, czy wystarczy, że są w katalogu głównym
dyskietki. I nie mam pojęcia, a sprawdzać mi się nie chce co się dzieje w
przypadku, gdy Boot Sektor jest od nieM$oftowego DOSa, a pliki właśnie
M$oftowe.

--
Pozdrówka,
        Artur