Re: Wbudowane karty dzwiekowe

Autor: Zbigniew Kiszkiel (zkiszkiel_at_bialystok.bsk.vectranet.pl)
Data: Sun 27 Oct 2002 - 18:39:12 MET

RP wrote:

>otoz planuje kupic nowy sprzet - i wiekszosc plyt glownych oferuje
>zintegrowany dzwiek zgodny z AC'97 (czy jakos tak) - w kazdym razie
>obslugujacy glosniki w trybie 5.1 - no wlasnie - jakie zlaczki sa do tego -
>na plytach widzialem 3 wyjscia mini-jack - czy to tedy droga ?? (a co z
>wejsciem na mikrofon i line-in ??)
>czasami wspomina sie o zlaczu spdif - czy wszystkie te plyty obsluguja
>wlasnie to zlacze ?? (ktore to gniazdko ??)

Prawdą jest, że większość płyt głównych oferuje zintegrowany kodek
zgodny z AC97, ale zwykle kodeki te są 2-kanałowe. Spotkałem płyty
(Chaintech-typu nie pamiętam)z kodekami C-media, które obsługiwały
więcej kanałów: http://www.cmedia.com.tw/e_product_01.htm. Dodatkowe
gniazda znajdowały się na "śledziu" dołączonym do płyty.