Re: Wbudowane karty dzwiekowe

Autor: Mariusz Borkowski (mab_at_net.pulawy.pl)
Data: Sun 27 Oct 2002 - 19:05:43 MET

In article <aph22l$d7r$1_at_foka.acn.pl>, RP wrote:

> [...]
> zintegrowany dzwiek zgodny z AC'97 (czy jakos tak) - w kazdym razie
> obslugujacy glosniki w trybie 5.1 - no wlasnie - jakie zlaczki sa do tego -
> na plytach widzialem 3 wyjscia mini-jack - czy to tedy droga ?? (a co z
> wejsciem na mikrofon i line-in ??)
>
> czasami wspomina sie o zlaczu spdif - czy wszystkie te plyty obsluguja
> wlasnie to zlacze ?? (ktore to gniazdko ??)
>
> PS: jeden ze sprzedawcow na gieldzie powiedzial, ze te 3 gniazdka sa
> programowalne - tzn. softem ustawiamy czy maja dzialac jako wyjscia 5.1 czy
> jako jedno wyjscie i dwa wejscia (dla mnie jakas sciema - ale moze ...)

Raczej zapomnij. Uklady dzwiekowe wbudowane w plyty glowne
to zwykle zlom okrojony do granic mozliwosci - ostatnio bywa
to po prostu para przetwornikow A/C i C/A, czesto sprzetowo
obsluguja tylko czestotliwosci 44 i 48 kHz, syntezatora
oczywiscie takze nie ma.
A z tym przelaczaniem wejscie/wyjscie to tak jak w tym kawale:
- czym sie rozni sprzedawca komputerow od sprzedawcy uzywanych
  samochodow?
- sprzedawca samochodow wie ze klamie...

> PS2: czy sa duze roznice pomiedzy wbudowanymi kartami w plytach Asusa, Abita
> i np. MSI ??

AFAIK zadna z tych firm nie robi ukladow dzwiekowych, po
prostu montuja na plytach uklady robione przez kogos innego,
czesto wchodzace w sklad chipsetu - tak wiec moze sie zdarzyc
ze dwie plyty roznych producentow beda mialy identyczne uklady
dzwiekowe, zas dwie plyty tego samego producenta - rozne...

--
                                           Mariusz Borkowski
                                mailto:borkowsm_at_ii.pw.edu.pl