Re: Nie pecet ipaq h3630

Autor: Sławicki (slawicki_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 25 Oct 2002 - 23:46:52 MET DST

"Paweł Paroń" <pawelp_at_freeland.lublin.pl> wrote in message

> Bateria litowo-jonowa? To może "padła"? Zobacz, czy jest napięcie z
> zasilacza, czy jest napięcie na stykach baterii od strony komputerka, czy
> bateria da się naładować bez komputerka (baterie li-ion mają zwykle
> elektronikę w środku, można je ładować podłączając bezpośrednio do
> odpowiedniego zasilania i same sterują procesem ładowania, ale upewnij
się,
> że na pewno tak jest zanim spróbujesz). Najbardziej prawdopodobne, że
> bateria nie żyje, ogniwa li-ion tak mają, że zamierają nagle po iluś tam
> [...]

A to zakladam że z tego powodu, że padła w nim właśnie ta elektronika...
Posiada to niestety czujnik termiczny, coby sie nie przegrzała przy
ładowaniu, a żeby było śmieszniej, to robi on za bezpiecznik zarazem i jest
w szeregu gdzieś między ogniwami. Z czasem niewiedzieć dlaczego utlenia się
i następuje przerwa na skutek przepalenia z powodu przegrzania (troche
namotałem :))) ... Znam dwa takie przypadki z telefonów komórkowych. Może da
się to przenieść na akumulator od klaptopa ? bo zwykle jak akumulator pada
to jest zwarty na drut....
/Pozdrawiam, Sławicki