Astrontech - ostrzeżenie (www.monitorylcd.pl, www.astrade.pl)

Autor: Paweł Paroń (pawelp_at_freeland.lublin.pl)
Data: Fri 25 Oct 2002 - 12:40:15 MET DST

Przestrzegam przed zakupami w tym sklepie internetowym. Pani ze sklepu, z
którą dyskutowałem, napisała mi wprost, że nie przestrzegają prawa i nie ma
u nich możliwości zwrotu zakupionego towaru (chodzi o sprzedaż wysyłkową,
gdzie taka możliwość jest zagwarantowana przez ustawę z 2 marca 2000r. "o
ochronie niektórych praw konsumentów, oraz o odpowiedzialności za szkodę
wyrządzoną przez produkt niebezpieczny"). Pani twierdziła, że nie ma ku temu
żadnej podstawy prawnej, później jednak okazało się, że wie o istnieniu
wspomnianej ustawy, bo podesłała mi wyrwany z kontekstu fragment, mówiący o
wyjątkach (absolutnie nie obejmujących monitorów, dzwoniłem w tej sprawie do
Federacji Konsumentów, gdzie powiedziano mi, że taki sprzedawca jest
zwyczajnie nieuczciwy i w ten sposób próbuje się wyłgać od zobowiązań).

A na koniec pani stała się arogancka i napisała mi tak: "I proszę mi nie
pisać o 10 dniach-w ciągu, których może Pan zwrócić towar, ponieważ jest to
informacja wynikająca z braku wiedzy na powyższy temat i nie może Pan
posiadać żadnego aktu prawnego aby to potwierdzić, ponieważ takowy nie
istnieje."

Radzę omijać ten sklep z daleka, może się ucywilizuje, albo rozleci, jedno i
drugie będzie z pożytkiem dla ludzkości.

Czy jest jakaś strona, na której można piętnować takich "spryciarzy"? Może
warto coś takiego zrobić, sądząc z ilości przewijających się tutaj skarg na
cwanych i nieuczciwych handlarzy?

Paweł