Re: Chlodzenie AThlona XP 1800+

Autor: Bronek Kozicki (brok_at_rubikon.pl)
Data: Wed 02 Oct 2002 - 11:45:26 MET DST

***SYRO*** <syro1_at_wp.pl> wrote:
> jaki mozna do tego zalozyc najcichszy wentylator (chl. wodne odpada)
> - bo aktualny ma 7000 RPM i czesie cala obudowa i biurkiem

od jakiegoś czasu drążę ten temat bo mam już dosyć "cichych"
Coolermasterów (póki był jeden dało się wytrzymać, ale z dwoma jest
niefajnie) Poniżej masz rezultaty moich poszukiwań. Korzystałem głównie
z serwisu www.frostytech.com , porównując recenzje z danymi producentów.
FrostyTech wykonuje własne testy głośności, które są dokładnie opisane w
każdej recenzji (nie wiem po co powtarzają ten sam tekst tyle razy) ,
ważne jest że zapewniaja powtarzalne warunki testu dla każdego coolera
oraz umieszczają czujnik (mikrofon) blisko wentylatora. Poniżej masz
wyniki moich badań ;)
- najcichszy cooler na świecie to Verax P14
http://www.frostytech.com/articleview.cfm?articleid=1201 , niestety jest
mało wydajny i Athlon 1800+ jest blisko (być może - zbyt blisko) granicy
jego możliwości. Nie widziałem żeby ktoś to sprzedawał w Polsce, ale
mała wycieczka na zachód załatwi sprawę :o)
- bardzo popularny i dobry jest Zalman, ale są różne modele ;) najnowszy
model przeznaczony dla Athlona to 6000 , zobacz recenzję tu:
http://www.frostytech.com/articleview.cfm?articleID=936 i
http://www.frostytech.com/articleview.cfm?articleID=1012 . Niestety jest
dosyć duży - a musisz jeszcze zmieścić fanmate, żeby go faktycznie
sciszyć; bez tego jest tylko średnim coolerem o dosyć ekstrawaganckim
wyglądzie i do tego bardzo drogim.
- najnowszy model Coolermaster HHC-L61 jest (wyjątkowo , jak na tę
markę) bardzo cichy (zobacz
http://www.frostytech.com/articleview.cfm?articleID=1126 ) , zajmuje
mało powierzchni i nawet można go kupić, ale niestety drogi.
- tylko odrobinę głośniejszy jest Spire WhisperRock II 5F263 (recenzja
na http://www.frostytech.com/articleview.cfm?articleID=1150 ) , jest za
to zdecydowanie tańszy od wszystkich w/w oraz nieco od nich
wydajniejszy. Podobnie jak HHC-L61 ma stałe obroty. Słyszałem go w
sklepie - i faktycznie jest bardzo cichy. Sam decyduję się właśnie na
ten - mało ryzykuję i rozmiar mi odpowiada
- podobno jest już dostępny ThermalTake Volcano 9, który wreszcie usuwa
wady Volcano 7 i Volcano 7+, ale jeszcze nie widziałem miarodajnych
testów. I z pewnością jest bardzo drogi.

B.