Re: Jaki notbook do 4000 PLN?

Autor: plitkin (plitkin_at_interia.pl)
Data: Tue 01 Oct 2002 - 08:12:15 MET DST

1. Nie polecame tanich nowych maszyn - kup uzywany, ale bardzo dobrej firmy
(lider - IBM). Sam kupilem uzywanego IBM za 3700 i jestem bardzo zadowolony,
a kolega kupil nowa Toshibe za ok. 5 kzl - i czasem sa problemy.

2. Przy zakupie zwroc uwage na to, zeby byla aktywna matryca, zeby nie bylo
martwych punktow na niej, sprawdz hdd na bady i zobacz czy bateria jest
dobra (najlepiej Litowo-Jonowa) - sprawdz ile czasu wytrzymuje: ponad 2
godziny aktywnej pracy w Office - bedzie OK. Dobre maszyny maja ponad 3
godz.

3. Wybierz matryce min. 14'' - 12 to za malo na pisanie (szczegolnie jezeli
chodzi o excell). Sam ma 15'' - jest to odpowiednik 17'' monitora crt.

4. Patrz na producentow. Kolejnosc jest taka: IBM, pozniej dlugo nic,
pozniej markowe: DELL, HP, Compaq, Toshiba, pozniej o stopien nizej -
Fujitsu, poznie o duzy stopien nizej California Access (unikaj ich), a
pozinej baaaardzo duza przepasc - i cala reszta tanich notebookow. Tych nie
bierz w ogole pod uwage jezeli ta nauczycielka nie chce bawic sie czesto w
ustawienia konfiguracji i latac po serwisach.
Do tej drugiej polki jeszcze mozna pare marek doliczyc, ale juz nie
przychodzi mi nic do glowy. Tak samo nie wiem gdzie uplasowac Sony i
Panasonic (te sa akurat drogie), ale wydaje mi sie, ze tuz za druga polka,
ale przed fujitsu (widzialem kilka soniakow z duzymi problemami).

Pamietaj, ze w notebookach naprawde liczy sie dobra firma dlatego, ze nie
masz takich mozliwosci dokonania zmian czy konfiguracji jak w PC. Przy
zakupie NB kupujesz klocek, ktory ma wspolgrac i juz raczej nic w nim nie
wymienisz. A jezeli juz - to za spora doplata.

Zobacz zeby byly podstawowe porty: Com, LPT i USB - to minimum. IRDA -
zaleznie od potrzeby. Zobacz czy bedzie gniazdo do dodatkowych kart
rozszerzaen (standard).

Jezeli chodzi o wbudowana mycha - ja wole trackpoint od touchpada (i to
STANOWCZO). Sporo pracowalym i na jednym i drugim rozwiazaniu, wiec wiem.
Dodam, ze na codzien pracuje na swoim IBM, a kolega obok ma Toshibe - wiec
na codzien mam doczynienia z notebookami.