Re: jak skopiowac z uszkodzonego CD?????

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Mon 23 Sep 2002 - 23:56:15 MET DST

"Andrzej Pinczuk" <andy.SPAM.PRECZ_at_send.pl> wrote in message news:212vou0odv119hp7186k7akug8dqlt4ke5_at_4ax.com...

> Mozesz powiedziec jak to sie dzieje ? Brakujacych danych, ktorych
> nawet bity korekcji bledu nie sa w stanie odtworzyc, żadną - choćby
> naprawdę staranną polerką - nie da sie przywrócić :-)

Chyba czegoś tu nie rozumiemy... Bity te na dysku są.
No bo zostały tam umieszczone w procesie nagrywania/wypalania.
A jeśli tak, to problemy z odczytem są spowodowane tym, że rysa
zasłania na tyle ich dużo, że pozostałych nie wystarcza na
odtworzenie całej porcji danych z użyciem informacji nadmiarowych.
Przez polerowanie rys zmniejszamy ich wpływ na odczyt,
a przez to jest szansa, że po polerowaniu odczytamy więcej,
być może wystarczającą ilość do odtworzenia całej informacji.

Problemów spowodowanych niewłaściwym nagraniem dysku taką
metodą oczywiście nie naprawisz, ale sądzę, że nie o tym mowa.
Zresztą wyraźnie napisałem, że metoda ta służy do naprawy
uszkodzeń mechanicznych, gdy porysowana jest przeźroczysta
strona plastiku przez którą laser czyta informację z dysku.