Re: "moc"

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Mon 23 Sep 2002 - 17:19:15 MET DST

"Egghead" <egghead_at_wp.pl> wrote in message news:Xns92929F43621DB1972_at_193.110.120.9...
> Nie musisz - listwa nie dziala, automat wlaczylem.

Do dupy ta listwa i tyle. Poszukaj lepszego produktu na rynku.

> Czego nie doczytalem? Kupisz plyte glowna, dysk, CD-ROM za 40 groszy???

Nie doczytałeś. Chodziło mi o cenę tych dwu bezpieczników w listwie.

> Co za bzdury? Nic wiecej do tej listwy nie bylo podpiete. A moze
> przedluzacz winny?

Najprawdopodobniej. Jakiej on jest klasy? Przed jaką dużą energią
może zabezpieczyć podłączony sprzęt? 100 Jouli? A może 50? Śmich! :-))

> Jest to prosta metoda odsiania plew.

Jest to prosta metoda na wyciąganie fałszywych wniosków z obserwacji.

> [ciach]
> OK, zyj wiec w swoim swiecie, gdzie zasilacze za 90 zl sa doskonale.
> Nie przekonales mnie, ani ja Ciebie.

No to posłuchaj ostatniego argumentu jaki Ci ofiaruję...
Istotnym parametrem decydującym o sile zabezpieczenia jest
ENERGIA jaka może wpaść do gniazda zasilającego bez
zniszczenia komputera. Tą wielkość wyraża się Joulach [Dżulach].

Sprawdziłem na witrynie producenta Twojego przedłużacza Lestar
i okazało się, że zabezpiecza on przed energią o wartości
zaledwie 145 Jouli. To jest dosyć śmieszne, bo gdy porównasz
sobie produkty innych producentów, np. w USA, to taki
przedłużacz ma zwykle 600 a czasem dużo więcej Jouli. Po
angielsku taka listwa zabezpieczająca nazywa się "surge
protector" i możesz ją kupić w sklepach w różnych odmianach,
kolorach i smakach ;-) Zerknij na witrynę dużego sklepu
http://www.bestbuy.com/Accessories/productListing.asp?m=488&cat=575&scat=576&sdesc=Surge
Tu znajdziesz niedrogie listwy zabezpieczające przed uderzeniami
energii o wartości 592 J (za $18.50) większy o wartości 1214 J
(za $39.99) masz też modele "Gold" zabezpieczające przed energiami
rzędu 2058 J ($59.99). Jak sam możesz zobaczyć, wiele modeli tych
listew sprzedawanych jest wraz z gwarancją (ubezpieczeniem)
pokrywającą ewentualny koszt odkupienia/naprawienia zniszczonego
sprzętu jaki był do nich podłączony aż do sumy kilkudziesięciu
tysięcy dolarów, więc sam widzisz, że producent nie żartuje
pisząc o tych zabezpieczeniach. Jaką gwarancję daje Lestar? ;-)

Myślę, że teraz sam już wiesz z jakiej jakości listwą miałeś
do czynienia... Ja wolę kupić najtańszy zasilacz do peceta i dodać
do niego równie tanią listwę zabezpieczającą przed uderzeniami
rzędu kJ posiadającą gwarancję rzędu 20 tysięcy dolców na
podłączony do niej sprzęt - płacę wciąż taniej niż Ty za zasilacz,
mam zabezpieczony nie tylko komputer ale wszystkie urządzenia
do niego podpięte i na dodatek, na wypadek uderzenia prądu na tyle
duzego że mimo zabezpieczeń przejdzie przez listwę i uszkodzi mi
peceta mam ubezpieczenie od producenta listwy który zapłaci za moje
szkody do wartości kilkudziesięciu tysięcy dolarów....
Sam sobie przemyśl kto tu mądrzej wyjdzie na podjętej decyzji :-)

> BTW czy Ciebie czasem nie nazywaja "Ekspertem"?

Nie, ale widzę że typowo: jak się kończą argumenty merytoryczne
to zaczynamy uciekać się do sztuczek typu "ad personam"... Bardzo
niski poziom kultury dyskusji prezentujesz kolego. Brak mi słów.

> Z mojej strony EOT.

Dawno już nic nowego nie powiedziałeś, więc bardzo słuszna decyzja.
Idź, głoś swoją Ewangelię o markowych zasilaczach. A idioci niech
Cię słuchają i niech głoszą ją powtarzając ją bezmyślnie po Tobie.
Ja również nie mam już nic więcej do powiedzenia w tej sprawie.