Re: jak zidentyfikować płytę???

Autor: Speedy (speedy_at_2a.pl)
Data: Mon 23 Sep 2002 - 00:37:49 MET DST

Hej

Użytkownik "MAC" <mathiew_at_go2.pl> napisał w wiadomości
> Mam mały problem :muszę znać model płyty ,a nie mam żadnego dokumentu.
> Gdzie to sprawdzić??? Jest to dość stara płyta - jeszcze na nią nie
> patrzyłem,
> ale się pytam bo nie chcę mieć potem problemów.

Bylo to juz milion razy ale odpowiem bo jestem w dobrym humorze.
Jak odpalasz kompa i masz taki czarny ekran z napisem u góry "Award (Albo
Ami albo cokolwiek) bios bla bla bla i costam, dajesz Pause z klawiatury i
spisujesz numer ktory jest w lewym dolnym rogu na dole ekranu. Zwykle
zaczyna sie datą (ale niekoniecznie) a potem bardzo dlugi szereg literek i
cyferek. Czasem wyswietlany jest też nr konkretnego BIOSu albo data jego
publikacji w lewej gornej czesci ekranu pod owym napisem Award itd.
Następnie dajesz enter, uruchamiasz komputer, wchodzisz do internetu a
konkretnie na strone www.wimsbios.com na przykład. I tam juz sa
rozszyfrowane te wszystkie numerki i podane linki do stron producentów plyt
(choc nie zawsze wszystkie aktualne).
Zycze powodzenia
A jeszcze niektorzy producenci podpisują plytę (ale rzadko), tzn. jest
gdzies na niej napisane co to takiego.

--
Pozdrovionka
Speedy