Re: "moc"

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Sun 22 Sep 2002 - 22:08:34 MET DST

"Egghead" <egghead_at_wp.pl> wrote in message news:Xns9290E48D724511972_at_193.110.120.9...
> Dopoki nie wybuchnie - Codegeny, zwlaszcza "Megabajt" i "Impet"
> wybuchaja czesto, a bywa, ze grzebiac ze soba reszte komputera.

Wiesz... kilkanaście już lat pracuję z różnymi komputerami
i żaden zasilacz jeszcze mi nie wybuchł :-) Nie ma w nim
zresztą żadnych materiałów wybuchowych więc wybuchnąć nie
ma prawa :-) Również nigdy w życiu nie zdarzyło mi się aby
zasilacz uległ uszkodzeniu sam z siebie - zawsze była to
niestety wina niefrasobliwości i ignorancji użytkownika,
który odważnie podłączał komputer wprost do gniazdka w scianie
bez jakichkolwiek obwodów zabezpieczających... To niepoważne.
Po co wydawać sporo więcej kasy na niby lepszy zasilacz skoro
znacznie taniej można kupić zabezpieczający rozdzielacz/przedłużacz
i zabezpieczyć nie tylko sam komputer ale i modem, monitor,
drukarkę czy inne komponenty do niego podłączone. Nie wiem jak
dobry zasilacz w komputerze nie uchroni Ci przed uszkodzeniem
np. drukarki lub monitora gdy w okolicy trzaśnie piorun
i w kablach pójdzie przepięcie...

> Zeby nie ryzykowac.

Życie bez ryzyka jest ryzykiem ;-)

> Np. moj Enermax ma potrojne zabezpieczenie - filtr wyrownujacy sinus,
> bezpieczniki chroniace przed przepieciem oraz - gdyby jednak do
> przepiecia doszlo - odciecie obwodow zewnetrznych.

Buahahahaha! Widze, ze jesteś bardzo podatny na tzw. marketingowy
bullshit i wierzysz we wszystko co producent kazał Ci wierzyć...

> Komponenty w komputerze sa zatem bezpieczne.

Tak... naiwność ludzka i wiara w propagandę marketingową nie ma granic.

> Jw.

Jak wyżej? To znaczy? Filtr wyrównujący sinus? Co to ma wspólnego
z zabezpieczeniem? W ogóle wiesz co to takiego? Piszesz o bezpiecznikach
chroniących przed przepięciem - sądzisz, że nie ma ich każdy inny
zasilacz? Ależ ma, tylko szkoda im czasu na pisanie takich bzdur
bo starają się dać produkt dobrej jakości za dobrą cenę bez
zbędnych pierdółek typu "witryna internetowa przekonująca usera
że kupił najlepszy zasilacz na świecie za dwa razy tyle co inny" :-)
Powiem Ci tyle, że ja kupiłem niedawno zasilacz 400W do P4 za $15.
Jest wspaniały. I wiesz co? Też ma dokładnie takie "zabezpieczenia"
jak tamten Twój. Problem w tym, że ja na takich "zabezpieczeniach"
nigdy nie polegam i wpinam swój sprzęt poprzez prosty przedłużacz
z zabezpieczeniem przeciwprzepięciowym obejmującym wszystkie
komponenty komputera za $17 a nie tylko jednostkę centralną.