Re: serwer marzen

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Sun 22 Sep 2002 - 16:48:47 MET DST

Hi,

"m3G@" wrote:

> systemem na serwerze ma byc w2000 server lub advanced server (jeszcze
> nie patrzylem jakie oba maja mozliwosci)

Server chyba wystarczy :) AS jest strasznie drogi.

> programu do obslugi firmy, ktory wymaga na serwerze sql'a. dodatkowo

SQLa Microsoftowego czy jakiegoś freeware?

BTW wygląda na to, że to wszystko mógłby zapewniać np.
FreeBSD z MySQL i Sambą ;)

> na serwerze bedzie norton antyvirus corporate (takie zalozenie na razie)
> generalnie ma podolac temu co napisalem, a nawet miec jeszcze spory
> zapas

Wszystko zależy od obciążenia wywołanego przez użytkowników.
W tym przypadku wydaje się, że jedynym źródłem obciążenia
procesora będzie SQL -- ale przy 50 użytkownikach jeden
dobry procesor (Pentium III Tualatin albo Athlon XP) powinien
wystarczyć. Najważniejsze to dużo RAMu (1024 MB lub więcej).

Obciążenie dysku zależy głównie od ilości operacji dyskowych
wywoływanych przez użytkowników, sam SQL powinien jak naj-
więcej korzystać z pamięci. Jeśli użytkownicy raczej nie
męczą dysku, wystarczyłyby nawet dwa dyski SCSI pracujące w
mirrorze. Jeśli już RAID inny jakiś stawiać, to chyba 3 albo
5 -- ale wtedy system też raczej na tym samym RAIDzie co
dane.

BTW może jeden w miarę nowoczesny dysk IDE przeznaczyć na
swapa, tempa i jakieś kopie zapasowe? Wtedy system może leżeć
na jednym RAIDzie SCSI 3 lub 5 razem z danymi i aplikacjami
(odzysk w razie czego względnie łatwy), a normalna praca systemu
wraz ze swapowaniem i plikami tymczasowymi nie obciąży
dysków głównych.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |