Re: jakie chlodzenie

Autor: benek (benek.benek_WYTNIJTO__at_wp.pl)
Data: Sun 22 Sep 2002 - 12:55:38 MET DST

> czy ten cooler jest cichy :)? to jest dla mnie najwazniejsze. Tym bardziej
> ,ze boki bede nie skrecone ,wiec halas wiekszy.

jezeli ma sprawny wentylator to jest cichy - spotkalem sie z 3,4 przypadkami
ze wentylator glosniej pracowal - najlepiej przed zakupem "odsluchac" kilka
i wybrac najcichszy egzemplaz

na wyciszenie jest kilka sposobow:
- zdjecie grilla,
- spowolnienie wentylatora - rezystor, stabilizator napiecia, FanMate,...,
- wrzucenie podkladek gumowych miedzy wentylator a radiator, lub nawet
zamiast przykrecac to "przysilikonaowac" wentylator zwyklym silikonem
uniwersalnym.

IMHO za cene w okolicy 25-30 zl nie kupisz lepszego coolera - mozesz kupic
drozszy ale niewiele lepszy

co do ciszy - to najcichsze sa Zalmany (w trybie Silent) - ale to wydatek
rzedu 100-160zl

PS zeby bylo wiadomo o czym mowa:
http://www.titan-cd.com/d5t.htm - Titan
http://www.zalman.co.kr/english/intro.htm - strona Zalmana - przegladnij
"CPU Cooler"

PS2 co do wynalazkow to zerknij na Titan D5TB(TC)
http://www.titan-cd.com/d5tc.htm - skoro masz otwarta bude to poczytaj o
wentylatorze na tym coolerze - tyle tylko ze on jest prawie 2x drozszy od
zwyklego D5TB - IMHO lepiej samemu zmajstrowac cos co spowolni wentylator
(bedzie taniej - odpowiedzni rezystor/opornik 2W to koszt okolo 0.20-0.30
zl)

pozdrawiam