Re: Pomozcie zlozyc super zestaw Athlon 2200+, na poczatek plyta glowna

Autor: Witold Władysław Wojciech Wilk (maniack-news_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl)
Data: Sat 21 Sep 2002 - 23:25:46 MET DST

j23 do pl.comp.pecet napisał(a):

> Nie ma to jak wydac duzo kasy tylko po to zeby sobie poprawic samopoczucie.

baju baju. chciwy płaci dwa razy.

> tak, tak "rozchwiane napięcie" itp. ciekawych rzeczy się można nauczyć,
> szkoda tylko
> ze elektronicy o nich nie slyszeli.

słyszeli oj słyszeli. chcesz wiedzieć co to jest rozchwiane napięcie?
jak kiedyś tak dla picu podłączyłem sobie taki fajowy wskazówkowy
woltomierz (ogólnie też i amperowmierz, omomierz, etc :^) ) do wtyczki
od zasilania płyty głownej (przy włączonym komputerze) to efekt był
doprawdy zadziwiający. igiełka podrygiwała. od 3.1v do 3.5v, zależnie od
tego czy coś się robiło, czy nie.

przy zasilaczu markowym (enlight) efekt taki był też, ale praktycznie
niewidoczny. bo jak nazwać widocznym odchył +- 0.05v ?

> Standardowe zasilacze 300W mają okolo 260W - 280W,

nie mają tylko utrzymają. i to nie 260-280W, a 300W. szczytowo (tzw.
peak). długotrwała jazda na czymś takim prowadzi do tragedii, i to znam
z autopsji. ostatnio poszedł sobie bogu ducha winny codegen kumpla,
zasmolił ścianę za komputerem (wentyl wiał ;^) ).w środku się palił nadal
przez jakiś czas pracując. jak kumpel zobaczył dym to wyłączył drania i
to może go uratowało. zasilacz doznał drugiej młodości po przelutowaniu
transformatorów i dla pewności dwóch wybrzuszonych kondziorków :^)

ps. jego zestaw to było coś w stylu tb 1.0_at_1.333 +0.2v, 512mb ramu, gf 2
gts (też o/c:) ), cdrom teac'a, dvd toshiby. brak nagrywarki, gość
stwierdził, że jak będzie potrzebował miejsca to po prostu będzie
kupował kolejny dysk twardy. ztcp. to miał tego 6 sztuk. no cóż, biedny
codegen tego nie utrzymywał. potem i tak kupił sobie budę enlighta,
zamienił zasilacze i dał siostrze z jakimś celeronem ;^) bał się za bardzo
o swe dane :^)

> Teraz juz wiem czemu ludzie kupuja tyle komputerów, po prostu palą im się po
> dwóch
> tygodniach i kupują nowe.

te, ekspert, to nie usa. tu się taki sprzęt naprawia ;^) polak potrafi,
pewnie nawet się da lutować światłowody :^)

--
|_Witold_W._W._Wilk_<maniack_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl>_|
|_______________________ICQ#65665716_GG#3211630_(+48(0)322270471)_|