Re: Dlaczego nie ma ISA?

Autor: Mariusz Borkowski (mab_at_net.pulawy.pl)
Data: Sat 21 Sep 2002 - 22:15:33 MET DST

In article <3D8C971F.4011BF2E_at_magsoft.com.pl>, Radoslaw Sokol wrote:

> Obciążenie procesora jest porównywalne -- w końcu karty dźwię-
> kowe ISA używają transmisji DMA, a więc znikomo obciążają
> sam procesor. Ale jakaś różnica jest i leży w blokowaniu szyny
> PCI: mostkowanie ISA<>PCI jest dość nieeleganckie i może
> powodować zmniejszenie szczytowej przepustowości PCI w
> czasie trwania transferów ISA DMA. W związku z tym karty
> dźwiękowe PCI zapewniają zdecydowanie lepszą pracę całego
> komputera w niektórych wypadkach (przykładem może być
> choćby dekodowanie DivXa na słabszych maszynach, gdzie
> karta dźwiękowa ISA zatykając swoim DMA przepustowość pamięci
> [...]

Ten pomiar obciazenia systemu polegal na porownaniu fps w
jakiejs grze przy wylaczonym dzwieku i przy wlaczonym,
uwzgledniany wiec byl tez wplyw dzwieku na reszte systemu,
np. na grafike.
Jesli chodzi o DivX na slabym sprzecie to tez mam pewne
watpliwosci, calkiem mozliwe ze chodzi o filmy z dzwiekiem
48 kHz, wiele kart ISA (w tym kazdy oryginalny Sound Blaster)
obsluguje do 44 kHz wymuszajac software'owy downmix ktory
oczywiscie obciaza CPU.

--
                                           Mariusz Borkowski
                                mailto:borkowsm_at_ii.pw.edu.pl