Re: Dlaczego nie ma ISA?

Autor: Rafał 'R4v' Błachnio (raist_at_poczta.fm)
Data: Fri 20 Sep 2002 - 22:26:36 MET DST

adasiek wrote:
> a standard IDE, ze nawet 20letni rupiec 20MB wlozony w magistrale
> ata100 bedzie pieknie dzialal?

Nie sadze, zeby ten rupiec dzialal. Za niskie napiecie na liniach
sygnalowych jak dla niego. Mojego brata 2.5GB juz nie chce dzialac z
nowszymi plytami (bledy sie pojawiaja, musialem reformatowac caly dysk)

> a standard wtyczki sygnalu monitora? poza herkulesem /starym!/
> wszytkie inne monitory pasuja do wszystkich kart graficznych;

Bo sygnal jest caly czas taki sam. Za 2-3 lata bedzie juz tylko DVI. Do
tego czasu beda gniazda z przejsciowkami.

> poza tym magistrala ISA jest prosta i mozna sobie w domowych warunkach
> wylubac bez wiekszych przeszkod interfejs ISA dla wlasnego urzadzenia
> zewnetrznego; do PCI juz przepasc;

A co powiesz na USB? Masakra. ICZT? Tu nie chodzi o to, zeby bylo latwo
uzywac, tylko zeby dawalo maksymalna wydajnosc dla coraz bardziej
skomplikowanych urzadzen. Moze i to jest chore. C'est la vie.

> a w komputerach przemyslowych, to wszystko chodzi na AGP i jakby ktos
> im zasugerowal, ze wszystkie podzespoly sa na zlaczu ISA, to by sie ze
> smiechu posikali;

AGP jest tylko do grafiki (tak na marginesie). A co do przemyslowych
itp. to mozna dostac plyty z ISA.

--
Raf
raist_at_poczta.fm