Re: [Bios] - zwieszanie wydajnosci MSI

Autor: SG (alkor-si_at_NOSPAM.wp.pl)
Data: Fri 20 Sep 2002 - 22:28:38 MET DST

Użytkownik "iNv" <inve_at_poczta.onet.pl-NOSPAM> napisał w wiadomości

> wywali - znaczy rozpieprzy czy zawiesi na chwile ?;)
> (to dosc istotne)
Zawiesi na chwilę, czyli nie uruchomi się komp wogóle
i wtedy trzeba jak wiadomo uruchamiając wcisnąć
chyba INS. Jest to w instrukcji.
Musisz mieć bardzo dużego pecha żeby się rozpieprzyło,
ja w każdym razie nie słyszałem żeby coś z AGP czy PCI
spaliło się w wyniku podkręcenia taktowania magistrali.

> ok, a co z tymi napieciami ktore podalem?
> czy nie lepiej pozmieniac te parametry, niz miec ustawione na Auto?
Do normalnej pracy to lepiej na Auto, do podkręcania trzeba
przestawiać, ale wtedy to naprawdę możesz coś zjarać.

> moglby mi ktos je po krotce wyjasnic? (co poszczegolne opcje znacza?)
Też jest w książce tylko po angielsku.

>Spread Spectrum - w zakresie od 0.25% do 0.75% (obecnie jest 0.25%)
Powinno być wyłączone (Disabled) do podkręcania. Z grubsza powoduje,
że impulsy taktowania są generowane nie prostokątne tylko jakieś zwichrowane
to powoduje podobno mniejsze zakłócenia elektromagnetyczne. Możesz użyć
jak na kompie stoi telewizor i słabo odbiera :).

>CPU FSB Clock - zakres od 100 do 220 Mhz (magistrala ustawiona jest na 100)
Częstotliwość taktowania FSB. Tym możesz podkręcać taktowanie procka.
Procek jest taktowany 100MHz (Duron), wewnętrzny mnożnik częstotliwości ma
ustawiony
na 6,5 więc chodzi jako 650MHz. Podkręcając o 1MHz zwiększasz taktowanie
procka o
6,5MHz. Niestety z FSB powiązane jest taktowanie innych magistrali. Np.
magistrala PCI
taktowana jest 1/3 częstotliwości FSB (dla 100MHz) i zwiększając FSB (np. o
10MHz) zwiększasz
taktowanie PCI (z 33MHz na 36MHz) i wtedy np. karta muzyczna nie ruszy i
cały komp nie ruszy.
Podobnie jest z AGP. Z grubsza.

>CPU Ratio - zakres od x6.0 do x15.0 (ustawione Auto)
To jest właśnie mnożnik częstotliwości procka ale przestawianie tego nic nie
da bo procek
ma ten mnożnik na stałe zablokowany. O odblokowaniu pisałem wcześniej ale z
tym nie mam
doświadczeń osobistych więc nie napiszę więcej na ten temat. Wiem tylko że
jest to skuteczniejsze
niż podkręcanie FSB bo nie zmieniasz parametrów pracy reszty kompa (AGP i
PCI). Np. przestawiasz
z 6,5 na 8 i już masz Duron 800MHz co odpowiada podkręceniu FSB ze 100 na
123 (i PCI z 33 na 41).
Więc zmieniając mnożnik na 8 komp prawdopodobnie będzie chodził a zmieniając
FSB na 123
prawdopodobnie nie.

>CPU Vcore - zakres od 1.575 do 1.700 (ustawione Auto)
Napięcie zasilania procka. Powinno być na Auto. Zmieniając mnożnik trzeba
będzie zwiększyć napięcie
na procku (tylko tak żeby go nie usmarzyć!). Bo przy normalnym to nie
pójdzie. Dzięki temu będzie się
fajniej grzał (bo moc zwiększa się z kwadratem napięcia).

>DDR Voltage - zakres od 2.6 do 2.8 (ustawione Auto)
Napięcie zasilania pamięci. Raczej na Auto.
Prędkość pamięci możesz spróbować zwiększyć przstawiając CAS Latency z 2,5
na 2 ale może
się nie udać. Zależy jakie masz kości pamięci.

>AGP Voltage - zakres od 1.6 do 1.8 (ustawione Auto)
Napięcie zasilania kary grafiki AGP. Powinno być na Auto.

Ufffff.... trochę dużo ale mam nadzieję że nic nie pokręciłem. Jak tak to
ktoś zaraz mi wypomni więc.....

--
pozdrawiam,
sg