Re: CD-R - jakie do archiwizacji?

Autor: Hubert (hubert_news_at_wp.pl)
Data: Thu 19 Sep 2002 - 22:05:50 MET DST

> Używam Platinum do archiwizowania i nie mam zastrzeżeń.
> To na ile takie płytki powiny starczyć??
> Czy od samego leżenia się zużywają??
> 100 lat wytrzymają?

Ja Ci wyjaśnię na "autopsyjnym" przykładzie. (Chyba, że są różne Platinum.)
Też byłem z nich dziwnie zadowolony. Ale w momencie, gdy włożyłem któregoś
razu płytkę z _muzyką_ do compaktu, to się okazało, że nie da się jej słucha
ć!
Rwało co pół sekundy. Obejrzałem płytkę i zobaczyłem, że zrudziała!
Zardzewiała jak to powiedział mój znajomy. Barwnik, czy co tam jest na płytce
z pewnością się utlenia! Więc zużywają sie od samego leżenia!
A dlaczego wyszło to na muzyce? Bo na płytkach z muzyką zdigitalizowaną (nie
mp3) brak bajtów korekcyjnych. Gdy są nagrane dane to są te bajty i algorytmy
korekcyjne sobie jakoś (do czasu) poradzą (choć to cholernie wydłuża czas). I
mozna mieć wrażenie, że płytki są OK.
Od tego czasu nagrywam na no name'ach tylko dane do przenoszenia czy wysłania
gdzieś w Polskę i do wykorzystania w niedługim czasie.

pozdrawiam
Hubert