Re: Intel i AMD vs UltraSparc, Alpha, MIPS itp

Autor: Wonder (wonderS34_at_poczta.fm)
Data: Thu 19 Sep 2002 - 22:24:37 MET DST

> Takie porównanie nie ma sensu ! Już czasami porównania AMD vs Intel są
> bezsensowne, a to przecież kompatybilne procesory...

W zasadzie słusznie, ale widziałem porównanie procesora 6502
z 8088 (ktoś wie co to są za procesory?) I wyszło na to że 6502
z zegarem 1,1MHz jest szybszy od 8088 4,77MHz. Komputery
to było Atari 800XL (6502) i IBM PC XT (8088). Wykonywały te
same obliczenia, i mierzony był czas. Algorytmy były napisane
w asemblerze, odpowiednim dla danego procesora. Atari wykonał
obliczenia szybciej, co nie znaczy że ten komputer był lepszy
od PC. Heh, to były komputery ;-) A teraz z nowszych czasów.
Znajomy widział u kolegi Maca i był zachwycony jego pracą.
Sam ma PC z Athlonem 1400 i 256MB DDR. Mac był chyba
na PowerPC 800 i wydawał się szybszy. Pewnie to zasługa
systemu operacyjnego, PC pod WinMe i Mac OS 8. Zdaje się
że systemy Maca są oparte na jakimś Unix'ie?

--
Wonder
Pisząc na priva usuń z adresu literkę S