Re: hd+mobo+proc

Autor: Wonder (wonderS34_at_poczta.fm)
Data: Thu 19 Sep 2002 - 21:29:53 MET DST

> Moze cos na KT266A? Bo dobrych I tanich plyt. Szczerze powiem, ze nie
> jestem absolutnie zwolennikiem inwestowania w dobre i drogie plyty
> glowne. A budzet jest sztywny.

I to błąd. Podam taki przykład. Mam Abita KT7-RAID. Kolega kupił
tańszą płytę na KT133. Podobno Chaintech, ale na płycie i w instrukcji
nie ma żadnej nazwy. BIOS od Chaintecha działa na tej płycie, więc
może faktycznie... W każdym razie pamięci Kingstona PC133
VCM u mnie chodzą na 133MHz, przy ustawieniach 2-3-3. U niego
przy żadnych ustawieniach nie działają na 133MHz. WinXP zaraz
przy starcie wywala niebieski ekran. Na 100MHz działa stabilnie.
Inna sprawa, pamięć SDRAM PC133, też Kingstona wcale nie jest
widziana przez BIOS, oraz Windows. Jakby jej wcale nie było.
Co ciekawe program CPU-Z widzi tę pamięć. U mnie ona działa
prawidłowo. Nawet u brata na starym kompie z 430TX też chodzi
dobrze. Inna pamięć, Samsunga, chodzi na 133MHz, 3-3-3.
Ostatecznie zostało na 2 x 128MB VCM przy 100MHz. Przy
256MB/100MHz komputer działa szybciej niż 128MB/133MHz.
Choć program testujące mogą twierdzić inaczej ;-)

--
Wonder
Pisząc na priva usuń z adresu literkę S