Re: Jaki dysk wybrac?

Autor: Raffa (rafalw_at_interia.pl)
Data: Thu 19 Sep 2002 - 14:50:45 MET DST

Użytkownik Lukasz Glebicki <lukasz.glebicki_at_kocha.spamerow.invalid> w
wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:amc9us$p4o$1_at_news.tpi.pl...
> Znajoma ma komputer, który służy jej generalnie do obrabiania
> grafiki (Photoshop, 3d studio oraz AutoCAD). Mam zamiar jej dokupić
> pamięc DIMM 256 oraz dysk i tutaj nie jestem pewny.
> Chodzi mi o kupno dysku CAVIAR 80 GB 7200 obr z 8Mb cachem (cena 600
> zl). Czy lepiej zapłacić trochę mniej na dysk innej firmy z mniejszą
> pamięcią podręczną?. Bo chodzi mi tutaj przede wszystkim o wydajność i
> czy przy ww. dysku wydajność pracy przy dużych plikach naprawdę wzrasta.
> Znajoma czasem pracuje na 160 mb plikach w Photoshopie i wtedy plik
> [...]
no moja zonka tez grafikuje i robi pliki photoshopa do 200MB (temp
photoshopa robi sie kolo 800MB przy tym !!!!)
i wlasnie będe zabierałsie za konfiguracje Win XP dla niej

no wiec ja kupilem BARRACUDe 40GB 7200 obr (choć rozmiar nie miałtu
znaczenia ale szybkosc)
z tym CAVIAR'em to troche przesadziles bo te 8MB cache to i tak bajerek 2MB
starczy

podstawa jest :
ilosc RAM'u (mam 512 i wiem ze moglo by byc wiecej)
dobre skonfigurowanie systemu ( jaki ?? )
dorbe ustawienie programów np w Photoshopie - ma wlasny TEMP/SWAP dobrze
jest wskazac mu partycje nie systemową (tam gdzie Win i Program
Files/Photoshop ) a nawet inny dysk (najlepiej w miare szybki - idealnie by
bylo np. male SCSI kolo 4BG tylko pod SWAP i to tez systemu, ale to
rozwiazanie juz ponad)
ja gengferalnie ma tak ze ta 40 dziele 8/32 (i moze wlasnie na potrzeby
swapa zrobie jeszcze mniejsza partycje kolo 4GB z klastrami kolo 32kB)
podobnie w innych programach !!

do tego trocxhe optymalizacji systemu

SAM CHĘTNIE DOWIEM SIE WIECEJ NA TEN TEMAT JAK KTOS COS WIE .....