Re: SMART

Autor: Kosh (khn_at_no-spam.wp.pl)
Data: Thu 19 Sep 2002 - 13:11:57 MET DST

"Giskard" napisal(la) dnia 2002-09-18 18:16, te oto slowa:

> Żle postawione pytanie. Każda płyta główna jest swego rodzaju innym
> urządzeniem pomiarowym także jak wyskalujesz jedną to ma się to nijak do
> wyników osiąganych przez inne płyty.

Zle postawione pytanie ???.
Co ma plyta glowna do pomiaru, przelicznika - interpretacji wynikow
wzracanych np. przez atrybut 194 (C2h) ? :-D

Informacje te sa wewnetrzna "sprawa" dysku (zintegrowany/e sensor/y) i
implementacji w jego elektronice odp. funkcji !!!. Faktem jest to, ze ta
_funkcja_ S.M.A.R.T formalnie nie doczekala sie jeszcze *normalizacji*
(obecnie znakomita wiekszosc producentow uzywa ID 194, wczesniej bywalo
roznie - np. w starszych modelach IBM-a (0/231) czy produktach WD -
(0/9/231)).

Co do samej interpretacji wynikow - wartosci zwracanych przez S.M.A.R.T.
 to proponuje sobie przeanalizowac kody zrodlowe dostepnych w sieci
programow tego typu (wystarczy poszukac). ;-)

--
Best regards, Kosh                                 khn(at)wp(dot)pl
"Czlowiek stworzony jest aby szukac prawdy, a nie aby ja posiadac!"