"Skrzeczacy" Seagate

Autor: Luc (Luc_at_becznica.org)
Data: Thu 19 Sep 2002 - 10:09:00 MET DST

Mam mały problem z moim dyskiem twardym: Seagate 10,2GB z serii U10. Ma
już ponad dwa lata i nigdy nie miałem z nim najmniejszego problemu,
zresztą ten obecny też nie wpływa na jego prace. Chodzi o to, że od
pewnego czasu wydaje nieprzyjemny dźwięk, nie jest on głośny, ala ma
taki nieprzyjemny, metaliczny odgłos.

Przeglądając archiwum grupy natrafiłem na posty, że problem ten można
czasami rozwiązać programowo - choć wydaje mi się to dość dziwne - mimo
to starałem się na stronie Seagate i IBM poszukać programu, który by
rozwiązał ten "skrzeczący" problem, ale bezskutecznie (w opisach
licznych programów nie znalazłem informacji o takim działaniu softu).
Jeśli taki program istnieje bardzo proszę i z góry dziękuje za podanie
jego nazwy.

Jeśli jednak problemu tego nie da się rozwiązać w ten sposób to mam
pytanie, co może być powodem tego dźwięku? Czy mogę jakoś uciszyć mój
dysk (mam na myśli wyeliminowanie tego dźwięku)?

Kupowanie nowego dysku w obecnej chwili nie wchodzi w grę i proszę mnie
nie straszyć, że to początek końca mojego napędu ;)

Luc