Re: lamer prosi o radę c.d.

Autor: sprocket (sprocket_at_sys.pl)
Data: Thu 19 Sep 2002 - 09:29:19 MET DST

> Nie zależy mi na "wodotryskach" tylko na porządnym, dobrze skonfigurowanym
> śreniej jakości kompie.
> No i sprawa najgorsza -moge wydac max 1400-1500zł i nie znam nikogo do
kogo
> miałbym zaufanie w sprawie skaładnia komputerów.

Trudno będzie...
Płyta główna Epox 8KT7A (nie najnowszy, ale stabilny i niezawodny)
Procek DURON 1200 BOX
RAM 256
HDD Segagate Barracuda
Grafa Radeon 7500

I to już jest niestety 1500 zł
A CD ?, obudowa, klawiatura, mysz , monitor ???
Oczywiście można manewrować, zamiast płyty Epox kupić jakiś ECS
(odradzam!!!), albo Shuttle ze zintegrowaną grafiką i zaoszczędzić nawet 300
zł, np. to:
ale wtedy raczej nie pograsz ...
Pograsz (ale bez entuzjazmu) ew. na tym:
ale chyba IMO nie warto przepłacać..., lepiej kupić tańszą płytę i później
ew. dostawić grafę..
Można też zaoszczędzić na procku
(Duron 800)
Co daje następną stówę...(Pamiętaj o kupnie wentylatora !!, np. Titan dB5,
ok 30 zł)
RAM 128 MB (noname)
Twardziel Maxtor Fireball
Napęd CD LiteOn
Flopp,klawiatura, mysz ok.80 zł
Najtańsza obudowa 300W ok 100zł (nie radzę, ale jak oszczędzać,to trudno-
komp słabo wypasiony więc nawet badziewiasty Codegen 300W nie powinien mieć
trudności)
Razem, to jest ok 1300 zł, za komputer _wybitnie_ biurowy, ale możesz
wymienić procka (Athlon XP), dostawić RAM (przynajmniej jeszcze 128) i
porządną grafę (minimum Radeon 7500 lub GF2Ti), i żadna (prawie) gra Ci nie
straszna ;))
Pozostaje kwestia monitora...
Za 200 zł być może dostaniesz w jakimś markecie 15, ew. jakąś używaną :(((
Pytanie, jak cenisz swoje oczy. IMO można oszczędzać na wszystkim, tylko nie
na monitorze ! Niestety, to co Ci zaproponowałem jest bardzo
oszczędnościowe, ale niezłej jakości. Dalej już mozesz tylko wpakować się w
problemy...
Mój osobisty typ za rozasądną cenę to LG Flatron 700P
może gdzieś dostaniesz jego poprzednika: Flatron 795 - naprawdę warto.
Monitor radze Ci kupić osobiście, popatrzeć, czy obraz jest ostry, czy nie
ma przebarwień i zniekształceń. Pozostałe elementy kupisz w komputroniku, to
solidny i niedrogi sklep. Może Ci nawet złożą sprzęt ? W każdym razie
poproś, żeby Ci włożyli procesor w płytę i nałożyli radiator - z AMDkami
trzeba ostrożnie ;))
Jest jeszcze jedna możliwość: wyprawa na giełdę. Ceny będą zapewne niższe.
Składanie komputera jest prostsze od klocków lego, więc nie masz się czego
bać.
pozdro...
sprocket