Re: Jaki kupic modem za okolo 300 PLN?

Autor: Smoq (smoq__at_f2virt.onet.pl)
Data: Wed 18 Sep 2002 - 22:03:33 MET DST

Uzytkownik "Nayt" <nayt_at_najtvolk.art.pl> napisal w wiadomosci
> Witam,
>
> Wlasnie przymierzam sie do kupna.
>
> Najwazniejsze sa dla mnie dwie rzeczy:
> - jak najmniejsze obciazenie komputera
> - niewrazliwosc na kiepska linie telefoniczna.
>
> Przejrzalem oferte sklepow internetowych i wynotowalem sobie kilka
> modeli:
>
> - ASMAX Surfer
> - US Robotics 56K Voice Internal PCI
> - US Robotics 56K FaxModem V.92 External
> - ZOOM 2920
> - Microcom DeskPorte 56K voice External

Polecalbym Microcom'a. Chodzi na naprawde kiepskich liniach, rowniez gdy
jest kilka numerow na jednym kabelku (choc wtedy wolniej). Sam mialem kiedys
problemy z linia i ten Microcom okazal sie rada na te problemy. Inne (np.
Zolltrix Spirit i Cobra, Request i jeszcze jeden czy dwa inne, ktorych nzawy
juz nie pamietam) nawet sie nie laczyly, a ten jako tako chodzil. Co wiecej
slyszalem (nie wiem na pewno, informacja z drugiej reki), ze administracja
panstwowa kupila kilka tysiecy szt. tego modelu, ze wzgledu wlasnie na
odpornosc na rozne dziwne linie. Natomiast Deskporte 56K Internal PCI jest
slabiutki, tego modelu zdecydowanie nie kupuj. Swietny byl tez Microcom
OfficePorte Voice (fajny design i bardzo dobra odpornosc na slabe linie),
ale po przejeciu Microcom'a przez Compaq'a nazywal sie o ile dobrze pamietam
Compaq 415. Nie wiem co teraz po fuzji Compaq'a z HP.
Innych modemow z podanej przez Ciebie listy nie testowalem, ale kolega mial
problemy z USR (wewnetrzny, starszy juz chyba model) na slabej linii,
natomiast ZOOM zawsze raczej bardzo dobra opinie.

Pozdrawiam

Smoq