Re: wiarygodnosc pomiarow

Autor: Giskard (dio_at_o2.plNOSPAM)
Data: Wed 18 Sep 2002 - 18:13:38 MET DST

Użytkownik "const" <koder_at_toya.net.pl> napisał w wiadomości
> mam plyte solteka 75 kav mierze sobie napiecia
> smartguardianem sciagnietym ze strony solteka
>
> czy te dane sa wiarygodne?
> np. na 12V skacze mi napiecie i przyjmuje wartosci
> 11,98V 12,03V 12,38V i tylko te, a zadnych posrednich wartosic nie!
>
> skacze mi naewt napiecie na procku!!
> 1,61 - 1,63V
Spoko. Pewnie lepsze zasialacze lepiej stabilizują napięcie, ale zważywszy,
że w sieci masz plus minus 10%....
Na wahania napięcia najbardziej naraznoe są wszelkie urządzenia typu hdd,
cd-rw itd. procki mają większą tolerancję niż urządzenia mechaniczne.
> a tak zwracam na to uwage, bo ostatnio cos czesto mi
> dyski siadaja... 3 miechy -> na gwarancje oddaje ->
> oni daja mi nowy i to samo
>
> dyski chyba maja cos tam w srodku co sprawia
> ze dysk kreci sie ze stala predkoscia nie?
Takie coś czyli stabilizator napięcia? Chyba raczej to jest w gesti
zasilacza, żeby dawać dobry prąd :-)
> czy moze producenci dyskow polegaja tylko na producentach zasilaczow?
Wg. mnie miałeś walnięty dysk i teraz dają Ci dyski z naprawy. Kumpel miał
podobnie. Najwiarygodniej będzie jak weźmiesz jakiś multimetr i zmierzysz
napięcie bezpośrednio na zasilaczu
pozdrawiam