Re: lamer prosi o radę

Autor: IvanSoft (ivansoft[WON.SPAM)
Data: Tue 17 Sep 2002 - 21:37:59 MET DST

Użytkownik "olo" <jan2500_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> Chcę kupić komputer do zastosowań domowych(trochę pracy, trochę zabawy)
lecz
> jestem laikiem w sprawach komputerowych.
> Moje zainteresowanie wzbudziła taka oferta:

Jesli to komputer z supermarketu to lepiej od razu dac sobie spokoj...

> - PŁYTA AMD ATHLON 2000XP

A to jakas nowa zapewne, bo pierwsze slysze ;) A tak na powaznie to chyba
chodzi o max obslugiwany CPU - tutaj AMD Athlon XP 2000+; sama plyta to
pewnie ECS albo Mercury.. omijac szerokim lukiem..

> - PROCESOR AMD ATHLON 1700XP

OK

> - PAMIĘĆ 256MB DDR 266MHZ

Pewnie NoName, ale taka ilosc do zastosowan domowych w zupelnosci wystarczy

> - HDD 40/60 GB

Samsung; w lepszym wypadku Seagate U5/U6 - Samsunga nie polecam..

> - CD ROM X52 (DVD X16/CD-RW)

Te DVD w nawiasie to zapewne wybor opcjonalny.. Jesli CD-ROM 52X jest
Samsunga, albo nawet gorzej - LG to radze omijac szerookim lukiem

> - GRAFIKA GEFORCE 2 64MB TV-OUT

GF2 MX 400 (?).. w najlepszym wypadku Prolink - ujdzie, choc jakosc obrazu
moze nie byc najwyzszych lotow

> - DŹWIĘK PLAYER 5.1 LIVE SURROUND

Na SB Live! to mi nie wyglada.. zintegrowane raczej tez nie jest; tak wiec
nie mam zdania, ale dla niewymagajacych w zupelnosci wystarczy..

> - KARTA SIECIOWA 100 MB/S

Najprawdopodobniej zintegrowana - jesli masz zamiar korzystac z sieci LAN to
przyda sie; jaka by nie byla - w zupelnosci wystarczy.

> - STACJA DYSKIETEK 1,44MB
> - KLAWIATURA WINDOWS XP
> - MYSZ+PAD MONELL

A to juz nie wiem :) Pewnie standardowe peryferia

> Wszystko to za 1099zł netto. Mam wrażenie ze jakoś dziwnie tanio... Czy są
> tu jakieś haczyki w postaci słabych elementów nie pasujących do reszty, a
> może coś innego?

Czyli 1340,78 z VATem za sam kompuer (jedn centralna + niezbedne peryferia).
Rzeczywiscie, cena nie jest wygorowana, aczkolwiek bede szczery - procesor
to najprawdopodobniej najlepszy skladnik tego komputera :>
Typowa oferta, jakich pelno w supermarketach :)

> Bardzo proszę o poradę i z góry dziękuję- Olek

Powiedzialem co wiedzialem.. :)

Pozdrawiam,
Mariusz M.