Re: znikajace partycje

Autor: Bogdan C. (sp8alc_at_wp.pl)
Data: Sun 15 Sep 2002 - 20:39:33 MET DST

On Sun, 15 Sep 2002 10:57:57 +0200, "Serisaac"
<serisaac_at_belial.pl.eu.org> wrote:

>Mam dysk barakuda IV 60gb
>po sformatowani dysku i zalozenie partycii rozszezonych podczas uzytkowania
>po wylaczeniu i wlaczeniu kompa gina partycje np. mam partycje c ,d,e,f,g,h.
>. po jakims wlaczeniu komputera znika g i h pozostale chodza dobrze.
>kilka razy z tego powodu formatowalem dysk i to sie powtaza. Czsem gina 3
>ostanie. co mo?e byc przyczyn? moze wirus? dysk formatowalem programe
>"ran" jakiegos Chipa
> Mam nadzieje ,?e kto? rozpozna problem. pozdrawiam m.m.

Jaki typ translacji masz w BIOS - powinno byc LBA.
Powodem moze byc stara bateria lub niepweny styk baterii
podtrzymujacej pamiec konfiguracyjna CMOS.
Dyski logiczne na partycji rozszerzonej tworza lancuch partycji.
W Boot Recordzie (BR) pierwszego dysku logicznego jest informacja czy
kolejny dysk logiczny istnieje i gdzie sie zaczyna. To samo jest na
kolejnym dysku logicznym itd. az do ostatniego.
Jak sa klopoty z odczytem tych danych z n-tego dysku logicznego
to 'znikaja' wszystkie kolejne.
Polecam Partition Magic - oraz jego program Partition Info -
partin9x.exe. Jak 'znikna' dyski logiczne on pokaze ci dlaczego.
Mozna oczywiscie uzywac i innch narzedzi wg. uznania.
Formatowanie dysku nie ma sensu - to strata czasu.
Sa programy potrafiace zapisac te wszystkie dane i w razie potrzeby
je odtworzyc - mozna to zreszta zrobic i recznie np. na podstawie
danych z programu Partition Info wpisanych nastepnie do programu
Partition Editor (ptedit32.exe) - oba z Partition Magic.
Problem musisz sam rozwiazac - zdalnie pewnych rzeczy nie da sie
zrobicc.
Pozdrawiam