Re: To w koncu AMD czy Intel?

Autor: IvanSoft (ivansoft[WON.SPAM)
Data: Sun 15 Sep 2002 - 22:37:41 MET DST

Uzytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire_at_sedez.iq.pl> napisal w wiadomosci

> [...]

Sluszny wybor..

> Piszecie jednak zebym zmienil na DDR-y, jednak mysle ze w chwili obecnej
> nie ma takiej opcji - powod: brak kasy.

Lepiej juz poczekac i uzbierac potrzebna ilosc $ - gwarantuje - warto.

> Jaka bedzie roznica w wydajnosci jezeli zostane przy SDR-ach zakladajac ze
> kupie sobie szybkiego Durona (kolo 1200), albo jak roznica w cenie bedzie
> niewielka to jakiegos wolnego Athlona?

Roznica w wydajnosci nie bedzie porazajaca, jednak bedzie - w zaleznosci od
zastosowan. Pamietaj ze dla szybkiego procesora wolna pamiec SDRAM bedzie
"waskim gardlem". Zwlaszcza dla Athlonow warto zaopatrzyc sie w DDrki.

> Jak sobie kupie plyte np KT333 to czy bede musial koniecznie kupic DDR-y?
> Widzialem jakies plyty w cenniku dla SDR-ow i DDR-ow, co to wogole jest i
> czy warto sie w to bawic?

KT333 z zalozenia obsluguje wylacznie DDRy: PC1600, PC2100, PC2700 (kolejno:
DDR200, DDR266, DDR333)
ZTCW nie ma plyty na VIA KT333, ktora obsluguje SDRAMy - DDR only.
Po drugie: jesli chcesz miec kompa z mozliwoscia rozbudowy w przyszlosci to
warto wybrac wlasnie pamiec DDR - nie wydaje mi sie, aby producenci plyt gl.
zadbali o obsluge najnowszych AMDkow na Socket A w starszych plytach -
(KT133A)

Pozdro,
Mariusz M.