Re: To w koncu AMD czy Intel?

Autor: IvanSoft (ivansoft[WON.SPAM)
Data: Sun 15 Sep 2002 - 22:15:51 MET DST

Uzytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire_at_sedez.iq.pl> napisal w wiadomosci

> Voodoo zostaje, 256 SDR-ow tez zostaje.

Pamietaj, ze pakowanie sie w SDRAM obecnie nie ma sensu, lepiej od razu DDR,
albo plyte, ktora ma gniazda SDRAM i DDR SDRAM - znieslawiona ECS K7S5A..

> Za to pod Intela sa dosc tanie plyty, ale chcial bym sie tu poradzic
> ktorych typow sie wystrzegac zeby sobie bubla nie kupic jakiegos.

Znane i cenione marki: Asus, Abit, Epox, MSI, Soltek, Gigabyte; z kolei tego
staraj sie unikac: ECS, Mercury KOB, SONO, itp.

> No i dyzurna swieta wojna - AMD-ka czy Intela?

Prowokacja czy o droge pytasz? ;-) Wybor zalezy od Ciebie.. jesli ma byc
tanio i przyszlosciowo to tylko AMD (Duron/Athlon) na SocketA

> Chce wydac jak najmniej - tak wiec plan mam kupic jakis tani procesor,
> ktory jak doplynie mi gotowka zmienie na lepszy za powiedzmy rok.
Natomiast
> plyte chcial bym jakas bardziej przyszlosciowa.

Jesli mowimy o nowych procesorach, to najmniej wyniesie Cie zakup AMD Durona
1100, 1200 - przy odrobinie szczescia mozna sie zmiescic w 200 PLN. Malo
tego - Duron pracuje w plytach z podstawka SocketA, tak wiec za przykladowo
rok bedziesz mogl bez problemu zamontowac na tej plycie procesor AMD na
jadrze Barton - pod warunkiem ze plyta bedzie "przyszlosciowa", a wiec
producent zadba o odpowiedni BIOS.

> Co polecacie?

Jesli koniecznie chcesz uzywac SDRAMow to najlepiej kupic uzywana plyte na
VIA KT133A z np Asusa.
Lepiej jednak zainwestowac w pamieci DDR i plyte na (przykladowo) VIA
KT266A, a jeszcze lepiej na KT333 - w niektorych z nich bedzie mozna
uruchomic wspomnianego wczesniej Bartona na magistrali 166 MHz.
Jest jeszcze VIA Kt400, ale to na razie dosyc droga zabawka.

Pozdrawiam,
Mariusz M.