Re: Czy płyta jest już martwa ?

Autor: Przemek (brak_at_nospam.pl)
Data: Fri 13 Sep 2002 - 19:44:28 MET DST

Użytkownik "Dariusz Prokop ( Sheriff )" <dprokop_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> Witam wszystkich grupowiczów.
> Mam pytanie odnośnie płyty głównej. Jest to płyta Abite BE6 II ver 1.1.
> Ostatnio spaliły mi się dwa procesory Pentium III 800 MHz i Celeron 433
MHz.
> Nie wiem z jakiego to powodu się stało. Ale czytając grupę znalazłem
podobny
> problem do mojego. Otóż obok poru Slot-1 znajdują się kondensatory i kilka
> nich ma takie wypukłą górę ( pokrywka z aluminium z krzyżykiem ). Czy
płyta
> jest uszkodzona ? Czy te kondensatory takie są ? Proszę o odpowiedz i
> sugestie dlaczego mogły się spalić 2 procesory. Jaka jest tego przyczyna ?
> Czy ktoś t naprawi ?
> Przepraszam, że aż tyle pytań naraz ale sam nie jestem w stanie nic
> [...]

No prosze a ktos niedawno pisal zeby nie straszyc ze uwalone kondensatory
na plycie moga zniszcyc procesor ... - najwyrazniej nie zna zasady
dzialania przetwornicy impulsowej :( - zeby sie nie zaglebiac w szczegoly :
kondensatory ktore utracily pojemnosc powoduja ze na procesorze moze pojawic
sie napiecie zasilania znacznie przekraczajace dopuszczalne .
Oczywiscie mozna to naprawic - koszt kilkadziesiat zl.

pzdr