Re: strzelajaca drukarka HP690C

Autor: ciele (ciele26_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 13 Sep 2002 - 15:20:14 MET DST

Użytkownik "Tomasz Janowski" <tomek_at_femur.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "michal" <vitamichal_at_wp.pl> napisał w wiadomości

> Mam taką samą i też strzelała tylko że to nie karetka o coś uderza tylko
> pasek przesuwu karetki przeskakuje po zębatce
> jest on naciągany dość mocną sprężyna i stad te odgłosy
> Zakładam że u Ciebie jest podobnie
> Moja recepta:
> Wyczyść dokładnie ten "drut" po którym ślizgają się atramenty (taki gruby
> błyszczący) a następnie odrobinę wazeliny takiej z apteki.. Można ją
wytrzeć
> po kilku drukowankach (szybko się zabrudzi bo wyciągnie wszystkie brudy) i
> [...]

bawilem sie troche w serwisie HP i powiem wam ze takie objawy sa dosyc
czeste,
mozna je wyeliminowac za pomoca papieru toaletowego, nozyczek, kawalku
kartonu i najważniejsze!!!
spirytusu,
0. Wyjac pojemniki z tuszem,
zostawic karetke na srodku i wylaczyc z pradu
1. zdjąć bezpiecznie część plastikowa (niestety niewielu osobom to wychodzi
sprawnie)
sa tylko 2 srubki , zatrzaski od dołu, obudowa zasilania od tylu, pamietaj o
kabelku od przyciskow,
taka zielona tasma wyjmowalna z plytki, najgorzej jest z zatrzaskami,
pamietaj nic na sile - czesto przychodzily drukarki z serwisow komputerowych
z powyginana blacha i nie otworzone,
musi byc tylko pstryk
2. zdemontowac mechanizm przesuwu karetki, taka blaszka po lewej stronie
napinajaca walek,
nastepnie kuleczko z paskiem lekko odegniesz i przesunie sie do srodka,
wysun walek z karetki
3. Czyszczenie - spirytus na miekki papier i wyczyscic walek i
najwazniejsze - metalowe tulejki w obudowie karetki,
musza byc czyste,
4. Poprawis napiecie sprezyny - wytnij kwadraciki z kartonu i wloz do
miejsca oparcia sprezyny, (mechanizm kuleczka)
5 Sprawdzic szyne za karetka czy jest posmarowana wazelina - nie walek!!
tylko szyna
6 Złozyc drukarke.

Walka posuwu nie smaruje sie niczym, musi byc czysty, smar powoduje
zbieranie sie pylu z papieru i kurzu i strzelanie drukarki.

Jak to nie pomoze to znaczy ze nie oplaca sie jej naprawiac, za drogo sobie
ludzie rzycza za drobna usluge.

Ciele