Hi, potrzebuje rady!

Autor: Ridah (ridah_at_infinity.net.pl)
Data: Thu 12 Sep 2002 - 17:53:20 MET DST

<Troszke dlugie ale bede bardzo wdzieczny za podpowiedzi>

Kupuje nowy sprzet, wiem mniej wiecej co potrzebuje ale nie wiem co wybrac
za plyte... przeczytalem wszystkie recenzje o plytach i powiem Wam ze chyba
jeszcze bardziej zglupialem niz na poczatku! Raz o jednej plycie pisza tak,
a raz zupelnie inaczej!

Moj zestaw wyglada tak mniej wiecej:

XP 1600+ ~318
Soltek-75DRV5 ~421
WC (to opisywane tutaj: http://mojepc.pl/news/?cid=4&nid=474&ns_page=2) ~99
Obudowa Modecom Fell I ~175
To daje 1013 zl

Tyle chce teraz kupic, poniewaz karta narazie zostanie stara (Innvision
Gf2mx ta przed podzialem), a pamieci kupilem kilka miechow wczesniej
(poniewaz przeczulem ze ceny pojda strasznie w gore) i jestem na tym sporo
do przodu :)

Teraz jeszcze odnosnie moich pamieci, sa to zwykle DDR 266 cl.2,5 bardziej
nie firmy niz firmy Eixir ;) Tu pojawia sie moje pytania i problemy:
1) Poniewaz wyczytalem ze ta plytka co chce wybrac bedzie slabo dziala na
DDR266, dopiero po wsadzeniu DDR333 bedzie good, czy nadal tak jest, czy
moze juz wyeliminowali te bledy nowymi biosami?
2) Gdzies tam znowu czytalem ze ta plyta ma duze latency i to jej tez
przeszkadza, nadal tak jest czy tez to juz wyeliminowali?
3) O ile pamiec mnie nie myli to, jeden z polskich redaktorow znanej strony
o sprzecie mial takie same pamiatki jak ja i podwyzszajac im napiecie
ustawil je na 333, czy to jest wykonalne czy to tez jest "loteria" ?

Dobra teraz pytania do zestawu:

Plyta- Moze jest jakas inna, ktora polecacie? Ja wzialem ta ze wzgledu iz
bede mogl spac spokojnie poniewaz ma ABSII i procek nigdy mi sie nie spali!
Nie wiem juz sam czy brac plytke na 333 czy moze jednak wziac na 266? Jak
byscie mi doradzili? Zdecydowalem sie rowniez na ta plytke ze wzgledu iz w
przyszlosci bede mogl (o ile sie nie myle) Athloniki na fsb333, myle sie czy
nie :) ? Gubie sie juz w tym wszystkim i tu mam do Was najwieksza prosbe,
doradzcie cos dobrego :)
Narazie chyba USB2.0 tez nie trzeba brac pod uwage nie? Chyba jeszcze nic
tego za bardzo nie wykorzystuje (oprcz jakis tam zewnetrznych cdr). Czytalem
tez dobre opinie o Asusach A7V333 (troche droga ale moze warto dorzucic???
jak ma sie na niej podkrecania bo jedni pisza tak drudzy tak), Epoxy, tez
pisza ze good, bardzo duze mozliwosci OC ale czy tez stabilna?

Wc- To powinno chyba narazie wystarczyc prawda? Chce miec cisze w pokoju bo
jak slysze jak mojego brata wiatrol pod Athlona wyje to az mnie skreca :)
Wogole czy ktos sie orientuje do jakich najszybszych prockow wystarczy mi to
chlodzonko? Do Xp 2k autro pisze ze styka wiec narazie spoko ale czy pozniej
nie bede musial zmieniac, czy wystarczy ze dokupie jakos chlodniczke albo
cusik :) ?

No i obudowa, wole dolozyc 50zl i miec firmowa a nie jakiegos szrota dlatego
wybralem ta ze wzgledu w miare dobrej reputacji, chcialbym sie ustrzec
problemow z zasilaniem na nowych kartach graficznych, wybor w tym segmencie
cenowym chyba najlepszy, co Wy na to ?

Naprade z gory dziekuje Wszystkim, ktorzy zechca mi pomoc i bede im za to
bardzo wdzieczny!!!

Z pozdrowieniami dla grupowiczow

--
                  -= Ridah =-