Re: Firewalle

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_2com.pl)
Data: Thu 12 Sep 2002 - 00:15:26 MET DST

Użytkownik "Piotr Stanisz" <piotr_stanisz_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> Przez kilkanaście miesięcy byłem użytkownikiem ZoneAlarmu (różne
> wersje - do
> 3.0 włącznie). Program ten nie należy jednak do najskuteczniejszych
> firewalli i ma dosyć małe możliwości konfiguracyjne. Dlatego
> sięgnąłem po Outpost Firwalla (wersja 1.0). Niestety - jak pracuję w
> trybie "Kreator reguł" nie mogę połączyć się z Internetem. Mam stałe
> łącze i używam WinXP Professional. Próbowałem w różny sposób to
> naprawić i nie udało się. Wszystko jest w porządku dopiero w trybie
> "Przepuszczaj większość", ale wiadomo, że nie daje on zadowalającej
> [...]
Masz po prostu którąś z regułek ustawioną na "deny". Przejrzyj, co ci
pokazuje okienko "Blocked" i ją wyłącz. Stawiam na regułki dostępu do
serwerów DNS w "Global application and system rules".
Outpost jest bardzo dobrym FW, a jego zamiana na inny nic ci nie da - o
ile nie opanujesz umiejętności pracy z regułami. Przeczytaj np.
http://outpostfirewall.com/guide/rules/index.htm.

M.