Re: Jaka uzywana laserowka?

Autor: Tomek 'Tommy' Dębiński (tdebinski_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 11 Sep 2002 - 20:25:52 MET DST

> Zastanawiam sie nad kupnem do domu uzywanej drukarki laserowej. Mysle o
> jakichs starych HP typu 5P.
Czemu nie.

> Czy popieracie moj wybor? moze jakies inne modele sa godne uwagi? Prosze
> o jakies sugestie na co zwracac uwage przy zakupie. Chodzi o to by jak
> najdluzej chodzila i byla tania w eksploatacji.
Ja mam HP LaserJet 4L. Drukarka ma co najmniej z 6 lat o ile nie wiecej
i caly czas elegancko smiga. Nigdy sie jeszcze zepsula i nie bylo
z nia zadnych problemow (puk puk ;).
Poprzednio byla uzywana w biurze (pracowal tam moj ojciec).
Druk ma elegancki (jesli chodzi o sprzet produkowany w tamtych latach).

Jak na tamte lata to byl to nawet "odrzutowiec" - 4 strony na minute.
Rozdzielczosc wydruku calkiem ladna, chociaz fotek drukowalem malo
bo szkoda toneru i tylko czarno-bialo. Drukarka nie ma wlacznika/wylacznika.
Caly czas "siedzi" na standby'u biorac okolo 5W.
Wlacza sie "sama" software'owo poprzez polecenei drukowania.
Wylacza sie po okolo 20 minutach bezczynnosci.

Troche droga w eksploatacji.
Toner do niej kosztuje niecale 400 PLN (z VAT).
Wprawdzie przy drukowaniu okolo 100 stron tekstu miesiecznie taka kaseta
z tonerem starcza mi na troche ponad 4 lata !!!!
Sa tez tonery regenerowane troche mniej niz 200 PLN (z VAT)
ale nigdy nie uzywalem.

Poza tym szczerze poelcam drukarki HP.

Pozdrawiam
Tomek Dębiński