Re: Pasta do Cpu

Autor: Witold Władysław Wojciech Wilk (maniack-news_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl)
Data: Wed 11 Sep 2002 - 18:07:16 MET DST

adasiek do pl.comp.pecet napisał(a):
> praw fizyki nie przeskoczysz ;)

the matrix has You :^)

> myslisz, ze przewodnictwo cieplne zlacza pasta-obudowaProca jest
> dobre, zas zlacza pasta-powietsze jest znikome?

to zrób powiew powietrza na pastę poprzez wentylator dajmy na to -
delty. powiew będzie taki, że zejdzie pasta ;^)

> mysle ze za bardzo wierzysz w to co ci wmawiaja; tzn. uwazasz, ze jak
> cos sie nazywa "radiator" to jest to jedyna tylko i wylaczna rzecz,
> ktora moze odprowadzac cieplo;

na upartego to do chłodzenia można wykorzystać drewno ;^) fakt, można
chłodzić pastą. równie dobrze można chłodzić wogóle bez żadnego
radiatora/pasty :^)

> natomiast jestem sklonny przypuszczac, ze taka pasta ma lepsze
> wlasciwosci niz radiator;

polemizowałbym. jaka jest pojemność cieplna aluminium i miedzi (+
stopień przewodnictwa)? zależnie od pasty jest od znikomej do
równoznacznej. nie miałem niestety możliwości porównania przewodnicta,
ale przyjąłem tak samo jak dla pojemności głownie występującego
pierwiastka, tj. pasta srebrna - srebro, miedziana - miedź. zauważ
tylko, że musisz zużyć naprawdę dużo pasty, by mieć radiator o
właściwościach takich jak w typowym radiatorze miedzianym ;^) fakt faktem,
pasty termoprzew. są baaaaaaaardzo skuteczne, ale w połączeniu z
chłodzeniem "typowym". zwykłą silikonowa pasta Ci odpada, bo jak
wynika - jest silikonowa. duża ilość jest prędzej termoizolacyjna ;^))
natomiast srebrne i aluminiowe przewodzą prąd, więc o następstwach nie
piszę. jak chcesz chłodzić czymś wewnątrz ukłądu chłodzącego to
praktycznie tylko H2O w warunkach domowych, chyba, że stać Cię np. na
olej do chłodzenia bolidów rajdowych ;))

ps. albo ciekły azot. jeszcze lepiej ;^)

--
|_Witold_W._W._Wilk_<maniack_at_zawilcow.tyc.katowice.supermedia.pl>_|
|_______________________ICQ#65665716_GG#3211630_(+48(0)322270471)_|