Re: Czy warto kupowac LCD?

Autor: x5y7_at_poczta.onet.pl
Data: Wed 11 Sep 2002 - 09:41:35 MET DST

No to maja wersja :)

> wady:
> - cena

Cena średniego LCD 15'' to górna półka 19-tek CRT

> - w tańszych, popularnych modelach zbyt długi czas odpowiedzi matrycy
> (smużenie przy szybkim ruchu)

W baaaardzo starych modelach. W nowy LCD za ok. 2000PLN efekt jest
niezauważlany.

> - jak dotychczas niemożność prawidłowego wyświetlenia pełnej 24-bitowej (lub
> większej) głębi barw

Fatalna czerń (właściwie mglista ciemna szarość) lub zła biel (kolor kremowy,
niebieskawy lub inne). W wiekszości monitorów mozna to wyregulować, lecz nie da
sie usunąć. Droższe modele jak np. Eizo sa pozbawione tych wad.

> - w większości modeli niedomagająca jasność ekranu

Tu bym polemizował. W najtańszych moze i tak. Ale reszta jest całkiem OK.

> - tylko jedna "słuszna" rozdzialczość robocza

Niezaprzeczalny fakt.

> - stosunkowo mały kąt widzenia

W domu wystarczy.

> - martwe piksele

Prawda.

> zalety:
> - zawsze idealna geometria

No :)

> - przyjaciel oczu

baaardzo zauważalne!!!!!!!!!!

> - niski pobór mocy

Many, many, many, many... ale bez przesady.

> - wygodny i funkcjonalny w użyciu i transporcie (niewiele waży, prawie nie
> zajmuje miejsca na biurku)

Nooo :) Jest jedno "ale"... matryca jest dość delikatna. Jakiś kotek pazurkiem
moze zrobić kuku.

> Jeśli czegoś zapomniałem, proszę o uzupełnienie.

jak sobie przypomne cosik ;)

> Z powyższego wynika, że do poważnych zastosowań, szczególnie związanych z
> szeroko pojętą grafiką, LCD-ki się _jeszcze_ nie nadają, ale do przeciętnego
> biura, sklepu, domu, urzędu można je spokojnie polecić.

Do domu też. Niemniej zalecałbym wybieranie najnowszych konstrukcji znanych
firm. Eizo jest the best, tyle ze piekielnie drogie.

Pozdrawiam
Darek