Re: Czy warto kupowac LCD?

Autor: /\\rkhan (arkhan_at_2com.pl)
Data: Fri 06 Sep 2002 - 19:30:37 MET DST

Użytkownik <pgurgul_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Prosze, wypiszcie mi wady i zalety posiadania LCD.
> Piotrek

wady:
- cena
- w tańszych, popularnych modelach zbyt długi czas odpowiedzi matrycy
(smużenie przy szybkim ruchu)
- jak dotychczas niemożność prawidłowego wyświetlenia pełnej 24-bitowej (lub
większej) głębi barw
- w większości modeli niedomagająca jasność ekranu
- tylko jedna "słuszna" rozdzialczość robocza
- stosunkowo mały kąt widzenia
- martwe piksele

zalety:
- zawsze idealna geometria
- przyjaciel oczu
- niski pobór mocy
- wygodny i funkcjonalny w użyciu i transporcie (niewiele waży, prawie nie
zajmuje miejsca na biurku)

Jeśli czegoś zapomniałem, proszę o uzupełnienie.

Z powyższego wynika, że do poważnych zastosowań, szczególnie związanych z
szeroko pojętą grafiką, LCD-ki się _jeszcze_ nie nadają, ale do przeciętnego
biura, sklepu, domu, urzędu można je spokojnie polecić.

Arkhan.