Re: do znawcow od spraw monitorow ;)

Autor: Robert P. (zyx1_at_poczta.zonet.pl)
Data: Mon 09 Sep 2002 - 23:27:39 MET DST

Uzytkownik "TheEgde" <egde_at_kki.net.pl> napisal w wiadomosci
> pytanie:
> jest sobie monitor o zakresie czestotliwosci zgodnie z danymi tech:
> pozioma: 30 -96 kHz
> pionowa: 50-160Hz
> oraz pasmo: 200 MHz
>
> jaka - bynajmniej teoretycznie - powinna byc max czestotliwosc odsw.
> przy rozdzielczosci 1024x768
>
> pytanie moze dziwne ale z tego co wiem w/w parametry maja bezposredni
> wplyt na odswiezanie w poszczegolnych rozdzielczosciach? i sa od siebie
> w pewnym sensie zalezne - a moze sie myle? prosze znawcow tematu o
> wyjasnienie

> [...]
w rozdzielczosci 1024x768 teoretyczne najwyzsze odswiezanie tego monitora
wyniesie 125 Hz (96000 podzielone przez 768)
ale w praktyce nie mozesz pracowac na "maksa" musisz zostawic ok 10%
rezerwy, wiec nie powinienes ustawiac powyzej 110 Hz.
dla innych rozdziekczosci wyliczasz podobnie
dla 1280x1024 96000 dzielone przez 1024 = 93,75, w praktyce 85 Hz

Robert P.