Re: Pasta do Cpu

Autor: GLide (glide_at_terramail.pl)
Data: Mon 09 Sep 2002 - 01:36:07 MET DST

On Sun, 08 Sep 2002 01:20:09 GMT, adasiek <podolany_at_poczta.wp.pl>
wrote:

>myslisz, ze przewodnictwo cieplne zlacza pasta-obudowaProca jest
>dobre, zas zlacza pasta-powietsze jest znikome?
Zrob eksperyment. Zagotuj w garnku troche wody i w odleglosci 2-3cm
nad jej powierzchnia przytrzymaj dlon (aby usunac z tej przestrzeni
pare wodna bedaca niezlym nosnikiem energii cieplnej uzyj wetylatora).
Ta szczelina jest Twoja szczelina powietrzna.
Teraz ponow eksperyment w inny sposob - wloz do wody lyzke metalowa
(lepszy bylby kawalek blachy - powiedzmy do polowy) i trzymaj ja reka.
Biorac pod uwage otrzymane wyniki powiedz co ma lepsza przewodnosc
cieplna: powietrze czy metal(pasta).

Otrzymanymi wynikami badan nad przewodnoscia cieplna szczeliny
powietrznej podziel sie z nami :-)

>mysle ze za bardzo wierzysz w to co ci wmawiaja; tzn. uwazasz, ze jak
>cos sie nazywa "radiator" to jest to jedyna tylko i wylaczna rzecz,
>ktora moze odprowadzac cieplo;
Powierzchnia procka to w uproszczeniu tez radiator - tylko bardzo
niedoskonaly, chlodnica w ukladzie wc tez jest radiatorem.

>natomiast jestem sklonny przypuszczac, ze taka pasta ma lepsze
>wlasciwosci niz radiator;
Ze co? Lepsza przewodnosc cieplna?
Niby w jako sposob pasta (spoiwo + pyl metaliczny) ma miec lepsza
przewodnosc od litego metalu? To by oznaczalo, ze spoiwo ma lepsza
przewodnosc od metalu a to by oznaczalo, ze w sumie ten pyl jest
zupelnie niepotrzebny, a radiator najlepiej ulepic sobie ze spoiwa.

GLide