Re: Pasta do Cpu

Autor: benek (benek.benek_WYTNIJTO__at_wp.pl)
Data: Sun 08 Sep 2002 - 13:07:23 MET DST

> zastanowa sie o czym mowisz. Radiator oddaje cieplo procesora przekazywane
> za posrednictwem pasty - tak wiec jakim cudem moze oddawac wiecej ciepla
niz
> dostaje? he? Co do pojemnosci cieplnej to sie zgodze ze radiator ma
> _ogromna_.

po 1 to Ty zastanow sie zanim cos napiszesz - nie napisalem nigdzie ze
radiator oddaje wiecej ciepla, a z tego co napisalem wynikalo ze radiator
oddaje _SZYBCIEJ_ cieplo niz pasta bo ma wieksza powierzchnie ("styku" z
powietrzem)

po 2 przypomnij sobie troche fizyki i potem odpowiedz na pytanie co szybciej
(skuteczniej) odda to samo cieplo do otocznia np 50W - "glut" pasty o
powierzchni np 10cm2 czy radiator o powierzchni np 1500cm2 ???
jak odpowiesz sobie na to pytanie to bedziesz wiedzal dlaczego radiatory o
wiekszej powierzchni "calkowitej" sa skuteczniejsze od malych radiatorkow

po 3 nie chce mi sie juz udowadniac oczywistych rzeczy wiec EOT

pozdrawiam